فونیکسریمکسبهتام

کارشناس خودرو در گفت و گو با «عصرخودرو»:

این بار جای پای چینی‌ها در ایران محکم‌تر از اروپایی‌هاست

عصر خودرو- علی شکوهی؛ کارشناس حوزه معتقد است که فراتر از گشایش های سیاسی بسیاری در انتظار خرداد ماه هستند تا ببینند چه طیفی با چه رویکردی روی کار می آید. به عقیده این کارشناس خودرو از قرارداد ایران و چین نیز نباید غافل شویم چرا که گرایش‌های تولید به سمت خودروهای چینی خواهد رفت و از طرفی قرارداد ایران و چین، دید نسبت به برجام را مثبت تر می کند.

این بار جای پای چینی‌ها در ایران محکم‌تر از اروپایی‌هاست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این کارشناس خودرو با اشاره به امضای قرارداد ایران و چین پیش از مذاکرات برجام گفت: این موضوع نشان دهنده آن است که چینی ها در آینده اقتصادی و صنعتی ایران جای پای محکم‌تری دارند چرا که در برجام قبل، اروپایی ها و ژاپنی ها زودتر وارد شدند و جای چینی ها تنگ شد و تقدم قرارداد با چینی ها نسبت به مذاکرات برجام نشان دهنده آن است که حضور چینی ها این بار پررنگ تر خواهد بود.

    شکوهی در زمینه بازگشت شرکت های حوزه خودرو به فعالیت در صورت گشایش های سیاسی گفت : طی 2 سال اخیر تمامی بازارها از تحریم های آمریکا علیه ایران تاثیر گرفته اند و بسیاری از فعالین بازار خودرو از این بازار خارج شده اند و بسیاری از شرکت‌های تولید واردکننده بازار را رها کرده اند و به هیچ وجه نمی توان انتظار بازگشت این فعالان در کوتاه مدت را داشت.

    این کارشناس خودرو امید کنونی حاکم بر جامعه را زمینه ساز تحول عنوان کرد و افزود : بسیاری در انتظار انتخابات هستند چرا که قشر و گروه های جدید با رویکردهای جدید انتظار رونق را ایجاد می کنند. شکوهی اضافه کرد : پیش بینی ها نشان دهنده آن است که قوه مقننه وقوه قضاییه همرنگ و همفکر دولت جدید خواهند بود و مهمترین نتیجه این موضوع گشایش اقتصادی داخلی است.

    شکوهی مدت زمان مورد نیاز برای مشاهده نتایج برجام در صورت برقراری توافق را طولانی ارزیابی کرد و گفت : حداقل در سال 1400 نتیجه ای از این گشایش ها لمس نخواهد شد اما مطمئنا نتایج آن از وضعیت کنونی بهتر خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم