فونیکسریمکسبهتام

طرح ۱۰ پلیس

انتقال ۸۰۰ موتورسیکلت به پارکینگ

عصر خودرو- معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از توقیف و انتقال ۸۰۰ موتورسیکلت متخلف به پارکینگ در ۲ روز اول اجرای طرح ویژه برخورد با موتورسواران متخلف در خیابان‌های تهران، خبر داد.

انتقال ۸۰۰ موتورسیکلت به پارکینگ
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ احسان مومنی روز چهارشنبه در خصوص روند اجرای طرح 10 پلیس راهور با ارائه آمار توقیف‌ها در اجرای این طرح افزود: عبور از محل ممنوع، تردد در خطوط ویژه، حرکت خلاف جهت و پلاک مخدوشی از جمله تخلفاتی است که منجر به توقیف موتورسیکلت و انتقال آن به پارکینگ می‌شود.

    سرهنگ مومنی اظهار کرد: در 48 ساعتی که از اجرای طرح 10 در شهر تهران می گذرد، 800 دستگاه موتورسیکلت متخلفی که تخلفات فوق را داشتند به پارکینگ منتقل کرده‌ایم.

    معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در بحث توقیفات ساعتی، موتورسیکلت به پارکینگ منتقل نمی‌شود ولی محل‌هایی را در کنار خطوط ویژه خیابان ولیعصر (عج) پیش بینی کرده‌ایم که این موتورسیکلت‌ها حداقل یگ و حداکثر سه ساعت در کنار این معابر متوقف می‌شوند.

    سرهنگ مومنی اضافه کرد: در بحث توقیفات ساعتی در طول این دو روزی که از اجرای طرح 10 گذشته است، 680 دستگاه موتورسیکلت متخلف در سطح شهر تهران توقیف ساعتی شدند.

    آموزش یک هزار و 500 موتورسوار

    وی گفت: در ادامه اجرای طرح 10، بحث موتوریار را داریم که موتورسوران متخلف در کنار همکارانم مستقر می‌شوند و بعد از یک آموزش 10 دقیقه‌ای خود راکب همکار پلیس می‌شود و در بحث روان سازی ترافیک و برخورد با دیگر تخلفات دیگر موتورسواران به پلیس کمک می‌کند که در اجرای طرح در 10 این 2 روز ، یک هزار و 500 موتورسوار متخلف در این طرح آموزش دیده‌اند.

    معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: اقدام بعدی پلیس راهور آشکار سازی است که بر اصل خوب دیدن و خوب دیده شدن است، موتورسیکلت‌هایی که در سطح شهر تردد می‌کنند به دلیل کوچکی خیلی وقت‌ها دیده نمی‌شوند و خودروهای دیگر با آنها برخورد می‌کنند.

    به گفته وی، آشکار سازی موتورسیکلت‌ها هم مهم است و برچسب‌هایی به همین منظور تهیه شده که در قسمت عقب و جلو موتور وصل می‌شود.

    سرهنگ مومنی یادآور شد: کسانی که در بحث توقیفات ساعتی و طرح موتوریار بوده‌اند این آشکار سازی نیز برای آنها انجام شد یعنی 2 هزار و 300 دستگاه موتورسیکلت متخلف در طول این 48 ساعت آشکار سازی شدند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط