فونیکسریمکسبهتام

تاکسی های هوشمند در کرمان فعال می شوند

عصرخودرو: مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کرمان گفت: تاکسی های هوشمند در شهر کرمان فعال می شوند.

تاکسی های هوشمند در کرمان فعال می شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، مجید عسکری با اشاره به استقبال رانندگان تاکسی از این طرح افزود: اجرای این طرح در سه ماه اول سال 94 بر روی تاکسی های شهر کرمان با اولویت تاکسی های ویژه پایانه ها آغاز خواهد شد.

    وی گفت: مجموعه ای شامل تاکسیمتر مجهز به GPS و دستگاه پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی از طریق یک شرکت خصوصی پیشنهاد شد که شرکت مذکور طی تفاهم نامه ای با بانک رسالت کرمان برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده است.

    وی خاطرنشان کرد: مجری طرح در حال رایزنی برای اختصاص حداکثر تسهیلات و در صورت امکان شرایط رایگان شدن این دستگاه برای رانندگان تاکسی است.

    مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کرمان گفت: این سازمان در سالی که گذشت سعی کرد با استفاده از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در مسیر تسهیل ارایه خدمات به شهروندان و رانندگان تاکسی گام بردارد.

    وی اضافه کرد: واگذاری خطوط تاکسیرانی، شبکه تاکسی بی سیم 133 و پایانه های فرودگاه و راه آهن و همچنین پایانه مسافربری به شرکت های بخش خصوصی در دستور کار این سازمان قرار دارد و دستورالعمل اجرای آن در حال آماده سازی است.

    عسکری گفت: نرخ کرایه تاکسی درون شهری و آژانس های تاکسی تلفنی سال 94 پس از تصویب شورای شهر و فرمانداری کرمان اعلام خواهد شد.

    وی خاطرنشان کرد: کارگروه تعیین نرخ کرایه تاکسی و آژانس های تاکسی تلفنی بعد از کارشناسی هزینه ها تشکیل و در نهایت فهرست نرخ کرایه تاکسی مسیرهای مختلف مشخص شده است.

    وی گفت: قبل از تصویب و ابلاغ نرخ نامه کرایه تاکسی در سال جدید توسط شورای شهر کرمان، اخذ هر گونه کرایه اضافه تحت هر عنوان تخلف محسوب شده و قابل پیگیری است.

    مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کرمان شمار تاکسی های فعال شهر کرمان را چهار هزار و 600 دستگاه ذکر کرد و افزود: از این تعداد 184 دستگاه در شبکه تاکسی بی سیم 133، تعداد 126 دستگاه ویژه راه آهن و باغین و 148 دستگاه ویژه پایانه جدید مسافربری مشغول به خدمت هستند.

    وی تصریح کرد: بیش از دو هزار و 600 پروانه رانندگان تاکسی و 880 پروانه رانندگان آژانس در سال گذشته تمدید اعتبار شده و ساماندهی سرویس مدارس در قالب شرکت های خصوصی ویژه حمل ونقل دانش آموزی و صدور 800 کارت ویژه سرویس مدارس صورت گرفته است.

    عسکری از دیگر اقدامات سازمان تاکسیرانی شهر کرمان در سال 93 به تشکیل کارگروه های تخصصی برای بررسی و برنامه ریزی امور تاکسیرانی اشاره کرد.

    وی درباره برگزاری مجمع سالانه اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور که اسفندماه 93 برگزار شد گفت: مجمع سالانه اتحادیه تاکسیرانی های کشور برای طرح و بررسی برنامه ها و اهداف و تبیین چشم انداز اتحادیه باحضور مدیران عامل سازمان های تاکسیرانی سراسر کشور برگزار می شود.

    عسکری بیان کرد: اجلاس سال 93 همزمان با انتخابات هیات مدیره اتحادیه بود که بعد از برگزاری انتخابات و شمارش آراء نامزدها، مدیرعامل تاکسیرانی کرمان و همچنین مدیرعامل تاکسیرانی شهر تهران به عنوان اعضای جدید هیات مدیره انتخاب و معرفی شدند.

    وی ابراز امیدواری کرد با نگاه تازه تر به خانواده بزرگ ناوگان تاکسیرانی انگیزه های پویا و پایدار را در قشر زحمتکش تاکسیران بوجود آورد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو