فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی شورای شهر کرج:

مشکلات بیمه ۲ هزار راننده تاکسی در کرج برطرف می‌شود

عصرخودرو: سخنگوی شورای شهر کرج گفت: تدابیری اندیشیده شده تا در مورد ۲ هزار نفر از کل ۱۰ هزار نفر تاکسی‌دار، پرداخت سهم بیمه کارفرما با لایحه شهرداری و تصویب شورا انجام شود.

مشکلات بیمه ۲ هزار راننده تاکسی در کرج برطرف می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از تسنیم، داوود وحیدی با اشاره به مشکلات بیمه تاکسیرانان در کرج اظهار داشت: تاکسیرانان قشر پرزحمت و پرتلاشی هستند که علیرغم این خدمات‌دهی، خلا بزرگی در زمینه بیمه آنان وجود دارد.
    وی با بیان اینکه اگر سهم بیمه کارفرما توسط راننده تاکسی پرداخت شود، مشکلی وجود ندارد، افزود: مشکل اصلی اینجاست که قانونگذار مرجع و مکان مشخصی برای پرداخت سهم کارفرما تکلیف نکرده است.
    عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه سردرگمی در این رابطه در سراسر کشور وجود دارد که کرج نیز از این امر مستثنی نیست، گفت: اخیرا تدابیری اندیشیده شده تا در مورد 2 هزار نفر از کل 10 هزار نفر تاکسی‌دار، سهم بیمه کارفرما با لایحه شهرداری و تصویب شورا انجام شود.
    وی با اشاره به اینکه سالانه بیمه کردن مشکلاتی را در حوزه بودجه شهری به دنبال دارد، گفت: از طرفی به سبب اینکه قانون در این زمینه صراحت ندارد، فعالیت خیری است که در صورت امکان توسط مدیریت شهری انجام می‌شود.
    سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج، بیان کرد:‌ امید است دلایل توجیهی مناسبی برای اجرای این امر داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات بیمه بخشی از تاکسیرانان که تعداد آن‌ها 2 هزار نفر است، حل و فصل شود.
    وی با اشاره به اینکه این 2 هزار نفر بر اساس اولویت‌های تاکسیرانی انتخاب شده‌اند، اظهار داشت: یکی از این موارد به قدمت و سابقه کاری مربوط می‌شود که بر این اساس در اولویت قرار دارند.
    وحیدی تغییرات ایجاد شده در رابطه با کاهش شعاع 3 هزار متر برای تاکس‌های گردشی به 2 هزار متر و تغییر ساعت 22 به 21 برای افزایش 30 درصدی کرایه تاکسی را براساس کارشناسی انجام شده در سازمان تاکسیرانی دانست و افزود: این فعالیت‌ها در حوزه کارشناسی سازمان انجام و تصمیم‌گیری می‌شود.
    وی خاطرنشان کرد: طول و مسافت، ترافیک، شیب و میزان مسافر هر مسیر توسط کارشناسان ارزیابی شده و قیمت مناسب برای آن در نظر گرفته می‌شود.
    عضو شورای اسلامی شهر کرج، تصریح کرد: حوزه کارشناسی اصلی در سازمان تاکسیرانی است و دلایل این تغییرات باید از این مرجع پیگیری شود.
    وی بیان کرد: به سبب عدم پرداخت یارانه به تاکسی‌داران، مسیر باید برای وی صرفه اقتصادی داشته باشد و در غیر این صورت، اجبار و اصرار شورای شهر خروجی مناسبی به همراه ندارد.
    وی همچنین کمبود مسافر در ساعات پایانی شب را یکی از دلایل افزایش نرخ کرایه دانست و گفت: در ساعات پایانی شب به طور مسلم راننده مسیر برگشت را بدون مسافر بازمی‌گردد که برای حمایت از حقوق آنان در این ساعات کرایه 30 درصد افزایش می‌یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو