فونیکسریمکسبهتام

از ۳۰۰ اتوبوس فقط ۴۲ دستگاه تحویل گرفته‌ایم

وجود ۱۰۰۰ اتوبوس فرسوده و کمبود هزار دستگاه در مشهد

عصرخودرو: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: در حال حاضر یک هزار دستگاه اتوبوس در شهر مشهد کم داریم و از سویی هزار دستگاه اتوبوس ما نیز فرسوده هستند.

وجود ۱۰۰۰ اتوبوس فرسوده و کمبود هزار دستگاه در مشهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، هادی عطارزاده طوسی صبح امروز در آیین رونمایی از 100 دستگاه اتوبوس درون شهری مشهد اظهار کرد: 2 هزار اتوبوس در شهر مشهد در حال فعالیت هستند که از این تعداد هزار دستگاه اتوبوس سنی بالای 10 سال دارند و این بدان معنا است که عملا 50 درصد از ناوگان ما فرسوده است.

    وی افزود: در سال ها اخیر سعی شده با کمک شهرداری  و شورای شهر و دولت، ناوگان اتوبوسرانی مشهد را نوسازی کنیم اما با توجه به اینکه نیاز به نقدینگی داریم، این مهم اینگونه که باید محقق نشده است.

    عطارزاده بیان داشت: الحاق شهرک‌های جدید به شهر مشهد مانند شهرک توس و مهرگان نیازمند توسعه ناوگان است و در حال حاضر هزار دستگاه اتوبوس نیز کمبود داریم و هزار دستگاه اتوبوس نیز به دلیل فرسودگی نیازمند تعمیرات هستند که این امر ما را با مشکل ایجاد کرده است و این در حالی است که اتوبوس‌های فرسوده هزینه‌های هنگفتی را به شهرداری تحمیل می‌کنند و از سویی سبب آلودگی می‌شود.

    مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: شهرداری مشهد برای خرید 300 دستگاه اتوبوس 457 ایران خودرو قرارداد بسته که از این تعداد 42 اتوبوس در سال گذشته تحویل ما شده و همچنین 100 دستگاه اتوبوس سه محور نیز با اعتبار 130 میلیارد تومانی امروز به صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسد و امیدوارم بر اساس قول دولت 100دستگاه اتوبوس دیگر دولت تدبیر و امید را در شهر مشهد عملیاتی کنیم و بنا داریم این تعداد اتوبوس را در خط 3 بی‌آرتی استفاده کنیم.

    وی یادآور شد: خط 3 بی آرتی از شهرک شهید رجایی آغاز و در  پایانه الهیه به پایان می‌رسد که طول آن 25 کیلومتر است و سالانه 40 میلیون مسافر را جا به جا می‌کند.

    عطارزاده در پایان تأکید کرد: مشهد در سال 2017 پایتخت فرهنگی جهان اسلام است که امیدوارم با همت مدیران شهری و دولت بتوانیم کل ناوگان فرسوده را نوسازی کنیم تا بتوانیم کیفیت خدمات خود درا افزایش دهیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط