فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت تاکسیرانی کرمان:

مشکل جابه‌جایی ایستگاه‌های تاکسی در کرمان برطرف می‌شود

عصرخودرو: مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت تاکسیرانی کرمان گفت: حذف تاکسی‌های غیرخطی که در ایستگاه‌هایی که مربوط به آن خط نیستند توقف می‌کنند در دستور کار است.

مشکل جابه‌جایی ایستگاه‌های تاکسی در کرمان برطرف می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از تسنیم، مجید عسگری با بیان اینکه طبق قوانین راهنمایی و رانندگی، وجود ایستگاه تاکسی در میدان‌ها تخلف محسوب می‌شود، اظهار کرد: ایستگاه‌های تاکسی در میدان‌های اصلی شهر از جمله آزادی و شهدا موجب ترافیک سنگین شد و ما در جلسات متعدد شورای ترافیک این موضوع را بررسی کردیم و مصوب شد تا ایستگاه‌های میدان‌های اصلی جابه‌جا شوند.
    مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت تاکسیرانی کرمان بیان کرد: در واقع این مشکل باید به‌صورت پارک‌سوار حل شود؛ به این معنی که نزدیک تقاطع‌های اصلی شهر، پارکینگ‌هایی به‌عنوان ایستگاه تاکسی وجود داشته باشد تا تاکسی‌ها در آن محل توقف کنند، اما در شهر کرمان به‌دلیل بافت سنتی، پارک‌سوار پیش‌بینی نشده و در چنین مواقعی گزینه‌ی دوم، راه‌اندازی ایستگاه‌های تاکسی در خیابان‌های منتهی به میدان‌هاست.
    عسگری گفت: در بررسی‌هایی که در میدان شهدا انجام شد، بیش‌ترین مشکل مربوط به خیابان میرزا رضا بود که در برخی مواقع تاکسی‌ها تا ابتدای خیابان شریعتی هم توقف می‌کردند و منتظر مسافر بودند و همچنین ابتدای خیابان شهید باهنر (ناصریه) هم با ترافیک سنگینی رو‌به‌رو بود و از سوی دیگر اجرای پروژه‌ی طرح شش‌دروازه در این میدان موجب شد تا جابه‌جایی پارکینگ‌ها سرعت بیش‌تری بگیرد؛ ضمن این‌که برای حل مشکل خیابان میرزارضا، سازمان اتوبوسرانی هم‌کاری خوبی کرد و ایستگاه اتوبوس این خیابان را در اختیار تاکسیرانی قرار داد.
    وی خاطرنشان کرد: به‌دلیل اجرای زیرگذر میدان آزادی، در این میدان نیز ناگزیر به جابه‌جایی ایستگاه‌های تاکسی بودیم؛ ضمن این‌که میدان آزادی ترافیک بسیار سنگینی داشت و نصب چراغ‌های فرماندهی و در ادامه، ضرورت بازشدن راست‌گردها هم دلیل دیگری بر جابه‌جایی این ایستگاه بود، بنابراین، دو خط اصلی آزادی به میدان شهدا و آزادی به میدان توحید به ابتدای خیابان استقلال منتقل شد.
    عسگری افزود: البته هنوز ابتدای کار است و مردم هم اطلاع کافی ندارند، اما مطمئن هستم تا چند ماه آینده مشکل حل خواهد شد.
    مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت تاکسیرانی کرمان با بیان اینکه مشکل اساسی که موجب ترافیک بیش‌تر می‌شود، توقف تاکسی‌هایی است که مربوط به آن خط نیستند و در ساعت‌هایی که مسافر کم و تاکسی زیاد است، این مشکل بیشتر خود را نشان می‌دهد عنوان کرد: به همین دلیل، حذف تاکسی‌های غیرخطی که در این ایستگاه‌ها توقف می‌کنند نیز، در دستور کار است.
    وی گفت: در این زمینه پلیس هم باید بیشتر هم‌کاری کند؛ چرا که برخورد قانونی که پلیس می‌تواند انجام دهد، از وظیفه‌ ما خارج و نیاز است تا پلیس با جدیت بیش‌تری ورود کند که البته تاکنون، هم‌ اقدامات خوبی انجام شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط