فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو مشهد ۹۴ (۳۷)

رویایی که به واقعیت پیوست

عصر خودرو: بسیار کم هستند آن عده‌ای که اندیشه‌های ناب خود را از ذهن خلاف بیرون کشیده و نه تنها بر صفحه کاغذ پیاده می‌سازند بلکه آن را با عرق جبین و ثروت شخصی به بوته اجرا می‌گذارند.

رویایی که به واقعیت پیوست
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴:۰۰
  • رویایی که به واقعیت پیوست
  • رویایی که به واقعیت پیوست
  • رویایی که به واقعیت پیوست
  • رویایی که به واقعیت پیوست

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، خلق خودرویی دست‌ساز آرزوی جدیدی نیست؛ تقریبا هر عشق خودرویی آرزوی سواری با یک خودرو منحصر به فرد، توانمند و خاص را در سرمی‌پروراند اما تعداد انگشت شماری از این گروه بسیار بزرگ به آرزوی خود دست می‌یابند. در گفت و گوی کوتاه با طراحی این خودرو، محمدرضا ریحانی نیت، در پانزدهمین نمایشگاه خودرو مشهد با وی در باره یکی از بزرگ‌ترین پروژهای شخصی او یعنی ساخت رپلیکایی از خودرو لامبوگینی اونتادور با نام خلیج پارس (Persian Gulf) پرس و جو کردیم.

ریحانی یک مهندس برق 44 ساله ساکن مشهد است که در زندگی پرفراز و نشیب خود فرصت‌های مختلف شغلی بسیاری را تجربه کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به فعالیت در کارخانه دوچرخه‌سازی قوچان دوچرخ اشاره کرد که در پس ترک این کارخانه شخصا اقدام به ساخت دوچرخه‌های دست‌‌ساز با ویژگی‌‌ها و طراحی منحصر به فرد کرد.

در پس انشای کوتاه و پراحساسی که فرزند او در مدرسه و در وصف علاقه بسیار خود به خودرو لامبورگینی نوشته بود، وی در ابتدا تصمیم گرفت که برای محقق کردن آرزوی فرزند خود و ارضای علاقه شخصی به برند لامبورگینی در طی یک پروژه اقدام به ساخت یک ماکت بزرگ‌ سایز مدل اونتادور کند اما این تصمیم بعدا به ساخت خودرویی با ابعاد واقعی اونتادور و توان واقعی یک خودرو حقیقی بدل گشت.

خودرو مورد بحث که به مناسبت گرامی‌داشت نام خلیج همیشه پارس "Persian Gulf" نام‌گذاری شده است با صرف حدود 1.5 سال وقت و صرف هزینه‌ای در حدود 150 میلیون تومان به ثمر نشسته است. شاسی خلیج پارس کاملا دست‌ساز و طراحی شخص ریحانی است که دو محور جلو و عقب نیسان پاترول را در خود جای داده است. اتاق آن با کمک داده‌های موجود در اینترنت و دقیقا بر اساس ابعاد حقیقی مدل اونتادور و با کمک الیاف شیشه (فایبر گلس) ساخته شده است. سیستم انتقال نیرو به کار رفته در خلیج پارس ار نوع V8 به حجم 350 اینچ مکعب (5.7 لیتر) به قدرت 200 اسب بخار متصل به جعبه دنده سه سرعته اتوماتیک، همگی متعلق به بیوک اسکایلارک (بیوک ایران) است که دقیقا همانند سیستم انتقال نیروی اونتادور در قالب پیشرانه وسط قرار گرفته است که به لطف استفاده از محور‌های پاترول قابلیت انتقال نیرو به هر چهار چرخ را دارد.

طبق گفته‌های ریحانی این خود رو پس از نمایشگاه خودرو تهران در قالب یک مزایده به فروش خواهد رسید که 30% درآمد حاصل از آن صرف حمایت از کودکان سرطانی خواهد شد.

فعالیت‌های محمدرضا ریحانی در این نمونه رپلیکا خلاصه نمی‌شود چراکه وی از تولید مدل وننو لامبورگینی در تعداد بیشتر از 1 دستگاه (یرخلاف مدل خلیج پارس) در آینده نزدیک خبر داد. ساخت این خودرو درحال حاضر در دست بررسی است و با پیشرفت کار مشخص خواهد شد که از کدامیک از پیشرانه‌های مشهور خودروهایی چون شورولت کوروت V8 داج وایپر V10 و یا نمونه‌‌های V12 استفاده خواهد شد. طبق برآورد‌های به عمل آمده ساخت رپلیکا وننو در حدود 350 میلیون تومان هزینه درپی خواهد داشت که تولید آن در گرو میزان استقبال خریداران خواهد بود. ناگفته نماند که گوشه دیگری از فعالیت وی صرف بررسی زمینه‌‌ها و چگونگی ساخت قایق‌های تفریحی می‌شود که هم اکنون در دست اجراست.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو