فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور:

معابر پایتخت پاسخگوی خودروهای نوشماره نیست

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به آغاز طرح زمستانه از ۲۳ آذر و برگزاری رزمایش اربعین در استان ایلام، نسبت به ارائه تسهیلات بانکی خرید خودرو واکنش نشان داد و از افزایش ترافیک به دنبال افزایش خودروهای نوشماره در تهران خبر داد.

معابر پایتخت پاسخگوی خودروهای نوشماره نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا ، سردار تقی مهری در چهل‌ونهمین جلسه هماهنگی طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور که صبح امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، از برگزاری مانور برای اجرای بهتر ماموریت ترافیکی در اربعین خبر داد و گفت: استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان و لرستان از استان‌هایی هستند که در طرح ترافیکی اربعین درگیر خواهند بود. از این رو 1000 نیروی کمک به این استان‌ها اعزام خواهند شد تا نسبت به انجام اقدامات لازم آمادگی وجود داشته باشد.

    وی در پاسخ به سوالی درباره پولی شدن جاده چالوس نیز اظهار کرد: پلیس برابر قانون و هر آنچه که در قانون وجود داشته باشد عمل خواهد کرد.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره وضعیت ترافیک کلانشهرها نیز اظهار کرد: امروز یکی از مشکلات کلانشهرها بحث ترافیک است و راه‌حل آن نیز تنها از طریق حمل و نقل عمومی میسر خواهد شد. هرچقدر حمل و نقل عمومی بیشتر باشد، مردم از وسایل نقلیه عمومی استفاده خواهند کرد. البته به هنگام بارندگی میزان استفاده از وسایل نقلیه شخصی افزایش می‌یابد.

    مهری درباره اینکه آیا پلیس از طرف خودروسازان برای شماره‌گذاری خودروها تحت فشار است یا خیر؟ تصریح کرد: درباره شماره‌گذاری، پلیس مطابق استانداردهای 51گانه مورد تصویب دولت که از سوی هیات دولت به پلیس اعلام می‌شود، اقدام می‌کند. همچنین میزان آلایندگی‌ها نیز جزو مواردی است که استانداردهای آن را سازمان حفاظت محیط زیست تشریح می‌کند، از این رو ما براساس همین استانداردها شماره‌گذاری را انجام می‌دهیم.

    وی با بیان اینکه مراکز شماره‌گذاری کشور در سراسر کشور از آمادگی برخوردار است، اظهار کرد: حتی این ظرفیت وجود دارد که در صورت نیاز، ساعات کار مراکز شماره‌گذاری افزایش یابد.

    کاهش شماره‌گذاری خودروهای داخلی و خارجی

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره شماره‌گذاری خودروهای تولید داخل و خارج در شش ماهه نخست امسال گفت: در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل شماره‌گذاری خودروهای داخلی 19.4 درصد و شماره‌گذاری خودروهای خارجی نیز 26.3 درصد کاهش داشته است.

    آغاز طرح زمستانه از 23 آذرماه

    مهری به اجرای طرح زمستانه اشاره کرد و افزود: این طرح از 23 آذرماه در سراسر کشور برگزار شده و اجرای آن تا 23 اسفندماه ادامه می‌یابد، اما با توجه به اینکه بارندگی‌ها از هم‌اکنون آغاز شده، همکاران من در جاده‌های سراسر کشور از آمادگی‌های لازم برخوردارند و به عبارتی می‌توان گفت که طرح زمستان از حالا آغاز شده است.

    وی تخلفات حادثه‌ساز را خط قرمز پلیس در اجرای طرح زمستانه برشمرد و افزود: به رانندگان توصیه می‌کنم که ضمن اینکه با باک پر رانندگی کنند حتما به اندازه 24 ساعت وعده غذایی را در خودروی خود داشته باشند.

    به گفته رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در اجرای طرح زمستانه، دستگاه‌های متولی هر کدام وظایف خود را انجام خواهند داد و هماهنگی‌های لازم در این خصوص انجام شده است.

    مهری در پاسخ به سوالی درخصوص اعطای وام خرید خودرو و تاثیری که بر وضعیت ترافیکی خواهد گذاشت اظهار کرد: معابر پایتخت پاسخگوی خودروهای نوشماره نیست.

    برخورد پلیس با تخلفات تاکسی‌ها در روزهای بارانی

    وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که سال گذشته میان پلیس راهور و تاکسیرانی امضا شده بود، پلیس با تخلفات تاکسی‌هایی که اقدام به تغییر مسیر یا سوار کردن دربستی مسافر می‌کنند، انجام نمی‌دهد، گفت: این تفاهم‌نامه میان سازمان تاکسیرانی و پلیس راهور انجام شده، براساس آن با تخلفات تاکسی برخورد خواهد شد البته دیگر کلانشهرها نیز پلیس راهور چنین طرحی را اجرا می‌کند و اگر چنانچه که تاکسی‌ها تخلفاتی را انجام دهند، با هماهنگی بازرسان ویژه با تخلفات آنان اعم از رانندگی و دیگر تخلفاتشان که می‌تواند تغییر مسیر حرکت و... باشد برخورد کند.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا مردم می‌توانند با مراجعه به پلیس از ماموران بخواهند که با رانندگان متخلف برخورد کنند گفت: اگرچنانچه راننده تاکسی مرتکب تخلف شده و برخلاف مسیری که در خط به او داده شده، اقدام به جابه‌جایی مسافر دربستی یا تغییر مسیر خود کنند، مردم می‌توانند با مراجعه به پلیس درخواست گزارش تخلف با این فرد را بدهند.

    مهری در بخش دیگری از سخنانش به آمار تصادفات رانندگی اشاره کرد و افزود: تصادفات رانندگی در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.4 درصد کاهش داشته و شمار کشته شدگان از 9306 مورد فوتی به 9007 مورد رسیده است.

    وی با بیان اینکه این آمار براساس اطلاعات پزشکی قانونی است، تصریح کرد: در شهریورماه امسال نیز تعداد کشته‌شدگان از 1817 در سال قبل به 1719 نفر در شهریور سال جاری رسیده است.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در پایان سخنانش از شهروندان خواست برای جابه‌جایی در سطح شهر از وسایل حمل و نقل عمومی نظیر مترو و اتوبوس استفاده کرده و آن دسته از زائرانی که قصد سفر به عتبات را دارند، حتما به موارد ایمنی و ترافیک توجه لازم را داشته باشند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو