فونیکسریمکسبهتام

تردد خودروهای حامل سوخت، معضل محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان

عصر خودرو: تردد خودروهای حامل سوخت و قاچاق انسان معضل عمده ترافیکی در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان است که هر سال خسارت‌های فراوانی دارد.

تردد خودروهای حامل سوخت، معضل محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، بخش بزرگی از سوانح رانندگی در استان سیستان و بلوچستان و شهر خاش به معضل تردد فراوان خودروهای حامل سوخت و قاچاق انسان بر می‌گردد که خسارت‌های زیادی را هم به‌دنبال دارند.

    بر اساس آمارهای موجود محورهای روستایی و برون‌شهری خاش در استان سیستان و بلوچستان شاهد بیشترین کشته‌ها و خسارت‌های منجر به جرح و نابود شدن خودروها بوده است.

    وجود بیکاری و نداشتن شغل بیش از 80 درصد جوانان و دانش‌آموختگان دانشگاهی علت عمده گرایش به فعالیت در این سمت است.

    بخش دیگری از مشکلات در سوانح رانندگی رعایت نکردن قوانین رانندگی در کیلومتر سی تا پنجاه ورودی شهرها هست که اکثراً فکر می‌کنند به مقصد رسیده‌اند و نیز کم دقت شدن در امر رانندگی هم‌چنین خستگی از طی کردن مسافت طولانی بوده که نیاز است به مباحث دو بانده کردن محورها و نیز تجهیز محورها به امکانات خدماتی و رفاهی توجه شود.

    تا حدودی مأموران پلیس راه به تحقق این امر کمک کرده‌اند، اما نیاز است دولت هم در این مقوله بیشتر احساس تکلیف کند، وظایف ادارات راه، حمل و نقل و سایر دستگاه‌ها هنوز مشخص نیست و احساس تکلیف نمی‌کنند.

    فرمانداران و مقامات استانی باید تدبیر کنند تا جاده‌ها به امکانات امدادی و خدماتی و رفاهی مجهز شوند.

    مشکلی دیگر این‌که اکثر شهروندان در داخل شهر با آن مواجه هستند پشت چراغ قرمز و توقف خودروها است، پس از سبز شدن چراغ همه با هم و هم‌زمان حرکت نمی‌کنند، مثلاً اگر ماشین جلویی حرکت کرد، تازه راننده ماشین دومی بفکر حرکت می‌افتد و بعد سومی و چهارمی، که متأسفانه چراغ قرمز شده و بقیه مجدداً پشت چراغ قرمز می‌مانند.

    با توجه به این‌که در محورهای برون‌شهری و درون‌شهری کمتر به قوانین اهمیت داده می‌شود، نصب دوربین‌های کنترل سرعت به کاهش مشکلات این حوزه کمک می‌کند.

    فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در بحث نقاط حادثه‌خیز بیشترین تصادفات و کشته‌ها در فاصله 0 تا 30 کیلومتری شهرهای استان انجام می‌شود.

    سردار «رحیمی» در جلسه هم‌اندیشی فرماندهان پلیس راه و مسئولان اداره راه و شهرسازی که در خصوص راهداری زمستانی انجام شد، خاطرنشان کرد: 53 درصد جان‌باختگان در تصادفات در محدوده 30 کیلومتری شهرهاست.

    وی افزود: نیروهای راهنمایی و رانندگی و راهور استان آمادگی لازم را برای اجرای طرح زمستانه دارند.

    فرمانده انتظامی استان در ادامه گفت: خوشبختانه با نظارت کامل پلیس هم‌چنین جانمایی دوربین‌های سرعت‌سنج، در بحث کاهش کشته‌های تصادف، جهش 25 پله‌ای را در بین استان‌های کشور کسب کرده‌ایم.

    رحیمی خاطرنشان کرد: وضعیت محورهای مواصلاتی استان را باید به سمت و سویی ببریم که مردم کمتر دچار حادثه و سانحه شوند و در واقع بتوانیم یک وضعیت مطلوب و در شأن مردم ایجاد کنیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو