فونیکسریمکسبهتام

تونل قلاجه قبل از هفته دولت سال ۹۵ به بهره برداری می رسد

عصر خودرو- عاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تونل بزرگ قلاجه در مسیر جاده ایلام - کرمانشاه تا قبل از هفته دولت سال ۹۵ به بهره برداری می رسد.

تونل قلاجه قبل از هفته دولت سال ۹۵ به بهره برداری می رسد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، امیر امینی شامگاه چهارشنبه در بازدید از مراحل اجرایی و تکمیلی تونل قلاجه در شهرستان ایوان اظهار کرد: این پروژه یکی از تونل های بزرگ کشور است که با بهره برداری از آن جاده ایلام - کرمانشاه 15 کیلومتر کمتر می شود.
    وی با بیان اینکه مدت طولانی است عملیات اجرایی این تونل در دست انجام است، افزود: کمبود منابع مالی مهمترین مشکل و علت توقف کارهای این تونل بوده است.
    امینی تاکید کرد: با توجه به وضعیت منابع مالی در دو سال گذشته اعتبارات خوبی برای اجرای این تونل تخصیص داده شده که امیدواریم با تداوم این روند تا قبل از هفته دولت سال آینده آماده بهره برداری شود.
    وی یادآور شد: با ساخت این تونل بزرگ دو هزار و 500 متری، 13 کیلومتر از گردنه حادثه خیز قلاجه حذف می شود و تردد وسایل نقلیه بویژه وسایل نقلیه سنگین در جاده ایلام - کرمانشاه و بالعکس روان تر انجام خواهد شد.
    معاون وزیر راه با اشاره به پیشرفت بیش از 80 درصدی این پروژه گفت: تونل قلاجه با دو هزار و 500 متر طول دومین تونل بلند ترازیتی کشور است و از لحاظ کار اجرایی، فنی و میزان حفاری در کشور رکورد دار است.
    بر اساس این گزارش، این تونل یکی از مهمترین طرح های استان ایلام در حوزه راهسازی است که با بهره برداری از این طرح تحول عظیمی در تونل سازی کشور روی می دهد.
    تونل قلاجه یکی از طرح های راهبردی منطقه است که با حذف بیش از 12 نقطه حادثه خیز از گردنه قلاجه و کاهش 15 کیلومتری فاصله ایلام - کرمانشاه، کریدور جدیدی را برای حمل و نقل جاده ای ایجاد خواهد کرد.
    این گردنه برفگیر و حادثه خیز سالیانه با داشتن تلفات جانی و مالی بسیار بعنوان یک از پر خطر ترین جاده های کشور بخصوص در فصل زمستان باعث مشکلات زیادی برای مردم شده بود که با افتتاح تونل این مشکلات کاهش می یابد.
    تونل قلاجه در 25 کیلومتری شهرستان ایوان در شمال استان ایلام قرار دارد.
    معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه استاندار ایلام، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل حمل و نقل و پایانه ها و جمعی از مسئولان محلی شامگاه چهارشنبه از تونل در حال ساخت قلاجه بازدید و از نزدیک در جریان روند فعالیت های اجرایی و مشکلات این پروژه بزرگ قرار گرفت.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو