فونیکسریمکسبهتام

سرقت‌ پمپ بنزین خودرو در لباس مأمورین امداد خودرو

عصر خودرو- سارقین حرفه ای شمال پایتخت که در پوشش مأمورین امداد خودرو اقدام به سرقت پمپ بنزین خودرو شهروندان می کردند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

سرقت‌ پمپ بنزین خودرو در لباس مأمورین امداد خودرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، ساعت 19:00 چهاردهم بهمن ماه خانم جوانی در خیابان فرمانیه به گشت کلانتری 123 نیاوران مراجعه و عنوان کرد که سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید مشکی اقدام به "سرقت پمپ بنزین خودرو" وی کردند .

    این خانم در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "ازچهارراه فرمانیه، خودروی پرایدمشکی بنده را تعقیب می کرد که سرنشیان آن با طرح نشتی بنزین عنوان کردند که خودرو بنده نیاز به تعمیر فوری دارد و به این بهانه مرا مجبور به توقف کردند . این افراد به بهانه تعمیر ، اقدام به بازکردن پمپ بنزین خودروی بنده نمودند که به ایشان اظهارداشتم که خودمان خودرو را تعمیرمیکنیم. از آنجائیکه به آنها مشکوک شده بودم ، دریک لحظه وارد مدرسه ای در آن نزدیکی شده تا از کارکنان مدرسه کمک بگیرم اما به محض بازگشت متوجه سرقت پمپ بنزین ماشین خود توسط این افراد شدم " .

    اجرای طرح مهار و دستگیری دو متهم :

    با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از مشخصات خودرو پراید مشکی به شماره انتظامی مشخص ، طرح مهار در محدوده نیاوران به مرحله گذاشته شد و در چهارراه کامرانیه، خودرو مورد نظر توسط واحد گشت کلانتری 123 شناسایی شد ؛ مأمورین به سرنشیان خودرو پراید دستور ایست داده اما راننده ی خودرو بدون توجه به دستور پلیس و با سرعت بالا اقدام به فرار می نماید ؛ نهایتا طی یک تعقیب و گریز ، خودرو پراید در چهاره کامرانیه متوقف و دو سرنشین آن بنام های رضا (28 ساله) و سعید (27 ساله) شدند .

    در بررسی خودرو پراید مشکی توقیف شده ، مأمورین متوجه درج بغل نویسی بر روی درهای خودرو شدند که در همان تحقیقات اولیه مشخص شد این بغل نویسی فاقد هرگونه مجوز از سوی شرکت های خودروسازی کشور است ؛ در ادامه و در بازرسی از خودروی نیزچندین عدد پمپ بنزین کشف شد که هر دو متهمصراحتا به مسروقه بودن آنها اعتراف کردند .

    پرونده در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ :

    با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت قطعات و لوازم وسایل نقلیه" و به دستور دادیار شعبه سوم دادسرای ناحیه یک تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

    اعتراف به دهها فقره سرقت پمپ بنزین :

    هر دو متهم پس از انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، صراحتا به دهها فقره سرقت خودرو پمپ بنزین اعتراف و عنوان داشتند که تمامی سرقت ها را از خودروهایی انجام داده اند که سرنشینان و رانندگان آنها همگی خانم بوده اند .

    این متهمین در اعترافات خود گفتند :" با پرسه زنی در اتوبان های شمال تهران ، خودروهایی را که سرنشیان و رانندگان آنها همگی بودند را شناسایی و آنها را تعقیب می کردیم ؛ سپس به آنها نزدیک شده و ضمن دادن اعلان هشدار نشتی بنزین از زیر خودرو  ، آنها را مجبور به توقف می کردیم ؛ تحت عنوان مأمورین امداد خودرو ، آنها را متقاعد می کردیم تا خودروهایشان را تعمیر کنیم ؛ به بهانه اینکه نشتی بنزین به خاطر خرابی پمپ بنزین می باشد ، اقدام به باز نمودن پمپ بنزین خودروهای آنها می کرده و بلافاصله از محل متواری می شدیم ؛ نهایتا پمپ های بنزین [ مسروقه ] را به قیمت هر عدد 80 هزار تومان ، در محدوده میدان شوش می فروختیم " .

    سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند ، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با توجه به اعتراف صریح متهمین به دهها فقره سرقت قطعات و لوزام خودرو بویژه سرقت پمپ بنزین از خودروهای با سرنشین خانم ، از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد ، توسط مأمورین امداد خودرو قلابی مورد سرقت قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اتوبان شهید صدر ( مسیر شرق به غرب ) – ابتدای خیابان قلندری شمالی مراجعه نمایند " .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو