فونیکسریمکسبهتام

سومین همایش بین المللی صنعت خودرو(۲۸)

ارز آوری تعهد جدید صنعت خودرو

عصر خودرو- سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو با شعار رقابت‌پذیری و همکاری‌های بین‌المللی با حضور طیف وسیعی از فعالان صنعت خودرو و قطعه کشور به همراه نمایندگانی عالی‌رتبه از شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز خارجی روز گذشته در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد.

ارز آوری تعهد جدید صنعت خودرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، در نخستین روز این همایش علاوه بر سخنرانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس انجمن جهانی خودروسازان و مدیران عامل 2 شرکت خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا، نمایندگانی از شرکت‌های خودروساز رنو، پژو، بنز و اسکانیا به ترسیم نمایی از فعالیت‌های شرکت خود پرداختند و از برنامه‌های خود برای حضور در ایران سخن گفتند. آنچه می‌خوانید گزارش خبری صمت از این رویداد بزرگ خودرویی است که در قاب تصویر نیز گزارش می‌شود.


    تعهد ارزی
    وزیر صنعت، معدن و تجارت در سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو از تعهد وزارت صنعت، معدن و تجارت به دولت با هدف تامین بخشی از ارز مورد نیاز کشور خبر داد و گفت: ما به دولت تعهد داده‌ایم و از خودروسازان تعهد می‌گیریم که بیلان و بالانس ارزی مثبتی داشته باشیم تا بخشی از ارز موردنیاز کشور را تامین کنیم، چراکه معتقدیم خودرو باید برای توسعه و بهبود وضعیت خود در داخل و خارج و همچنین توسعه اقتصاد ملی، مولد ارز باشد. مهندس محمدرضا نعمت‌زاده با تاکید بر اینکه خودروی داخلی باید یکی از تولیدکنندگان ارز باشد، افزود: با توجه به توان داخلی در طراحی و ساخت قطعات که نیاز به توسعه بیشتر دارد، می‌توان با مشارکت قطعه‌سازان خارجی بخش بزرگی از کار را پیش برد. وی با بیان اینکه به‌طور قطع خدمات پس از فروش را در مشارکت‌ها و همچنین غیرمشارکت‌ها دنبال خواهیم کرد، تصریح کرد: اگر بخواهیم خودرو صادر کنیم باید خدمات پس از فروش قوی در خارج از کشور داشته باشیم و خودروسازان نیز اقدام به راه‌اندازی سازمانی برای ارائه این سرویس‌دهی کنند. نعمت‌زاده افزود: هدف اصلی ارتقای کیفی محصولات، مربوط به خودرو اعم از قطعات، اجزا و محصول نهایی و هدف دیگر افزایش ظرفیت تولید خودرو است، به‌طوری که در سند چشم‌انداز 10ساله، تولید حداقل 3میلیون خودرو پیش‌بینی شده که امیدواریم با گشایش بازارهای صادراتی این رقم افزایش یابد. وی افزایش توان مهندسی و فنی و همچنین تحقیق و توسعه را از الزامات جهانی شدن صنعت خودرو عنوان کرد و افزود: این هدف مهم را با کمک مراکز علمی و تحقیقاتی و همچنین صنایع پیش خواهیم برد. وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: یک سال و نیم پیش با کمک دست‌اندرکاران این حوزه، برنامه راهبردی 10 ساله صنعت خودرو تدوین شد و سال گذشته نیز در همین اجلاس ارائه و بر مبنای آن حرکت‌ها آغاز شد که اگر اصلاحاتی لازم باشد به‌طور قطع در آن انجام می‌شود. به گفته وی، صنایع خودرو مهم‌ترین بخش صنعتی کشور بوده و حدود 10درصد ارزش‌افزوده بخش صنعت در این حوزه نهفته است که در آینده افزایش خواهد یافت، این در حالی است که از جهت اشتغال در رتبه 3 و از لحاظ فناوری دارای فناوری متوسط به بالاست.


    ارتقای تولیدات صنعتی
    وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: یکی از اهداف سند چشم‌انداز 20ساله کشور، ارتقای سطح تولید صنعتی از لحاظ فناوری است که بر اساس پیش‌بینی‌ها مقرر شده که در مدت 5سال آینده حداقل 50درصد تولیدات صنعتی کشور از فناوری متوسط و رو به بالا برخوردار باشند، در حالی‌که این رقم هم‌اکنون 37درصد است که صنعت خودرو می‌تواند نقش بسزایی در این زمینه داشته باشد.
    نعمت‌زاده با اشاره به جلب مشارکت شرکت‌های معتبر خارجی افزود: خوشبختانه این حرکت بعد از شرایط بین‌المللی ایجاد شده، آغاز شد و یکی از شرکت‌های فرانسوی که پیشینه همکاری فنی با ایران‌خودرو را داشت، به قرارداد 50ـ50 مشارکت رسید که کار خود را به زودی آغاز می‌کند. وی همچنین از ایجاد تفاهم اولیه دایملر ـ بنز با 3 شرکت مشارکت برای تولید موتورهای پیشرفته دیزلی و تولید خودروهای بازرگانی و نیز خدمات بعد از فروش و صادرات خبر داد و افزود: امروز مذاکراتی با برخی از دوستان خارجی داریم و فردا ادامه می‌یابد و امیدواریم بعضی از حرکت‌ها به تصمیمات قاطع‌تر بینجامد.


    محصول کیفی به قیمت تعطیلی تولید
    نعمت‌زاده در ادامه بحث دیگر رقابت‌پذیری در صنعت خودرو را شامل تولیدی به لحاظ کیفیت، قیمت، طراحی و پذیرش مشتری دانست و گفت: به همین دلیل پیش‌بینی شده از 3میلیون خودروی تولیدی یک میلیون به بازارهای خارجی صادر شود. در همین زمینه یکی از اهداف مشارکت با شرکت‌های خارجی استفاده از نام و نشان آنها برای حضور در بازار خارجی است. وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: همانگونه که ایران بازار خود را در اختیار آنها می‌گذارد از شرکت‌های خارجی نیز انتظار دارد آنها نیز بازار خود را در اختیار محصولات ایرانی قرار دهند. وی اظهار کرد: ایران درحال‌حاضر از لحاظ مواد اولیه پلیمری و فلزی خودکفا است و در شرایطی که بحث آلایندگی این روزها بیش از هر زمان دیگری موردتوجه قرار گرفته است، باید اقدام به تولید خودروهایی با کیفیت کنیم که حداقل آلایندگی را دارا باشند، چرا که در کلانشهرهایی نظیر تهران موضوع آلایندگی بسیار مهم است و در این مسیر باید سوخت مرغوب‌تر تولید شود. نعمت‌زاده یادآور شد: درحال‌حاضر سوخت یورو 4 تولید می‌شود که امیدواریم با احداث پالایشگاه در حال ساخت، در مدت یک‌سال آینده به یورو 5 دست یابیم که باید خودروهای بنزینی و دیزلی مجهز شوند، چراکه در نهایت مشتری ضلع سوم تولید، عرضه و توزیع بوده و باید همه تلاش‌ها برای جلب رضایت مشتری باشد. به گفته وی؛ رضایتمندی مشتری باید از طراحان آغاز شود و از لحاظ شکل، استایل و ایمنی تا قطعات استحکام و... نیز باید موردتوجه قرار گیرد. مشتری باید مطمئن باشد که خودروی تولیدی مجهز به بالاترین استانداردها باشد تا مبادا خودرویی با ایراداتی حتی جزئی تحویل مشتری شود. حتی اگر لازم است باید خط تولید تعطیل شده تا ایرادهای موجود برطرف شود تا کالایی با ایراد تحویل مشتری نشود.


    صنعت خودرو فرصت‌های پیش‌رو
    رییس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی فرصت‌های پیش‌رو در صنعت خودرو به همراه اراده دولت و سرمایه‌گذاری‌های مشترک و بلندمدت با خارجی‌ها را عاملی برای رشد صنعت خودرو دانست و گفت: بعد از دوران تحریم افق جدیدی بین ایران و سایر کشورها ایجاد و باعث شد بتوانیم از فرصت استفاده کنیم. محمد خزاعی، در سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو با اشاره به اینکه صنایع خودروسازی 60 سال پیش وارد ایران شد، افزود: ایران درنظر دارد با شرکای جدید با هدف ارتقای صنعت خودرو وارد مذاکره شود. وی با اشاره به جمعیت 80میلیون نفری ایران اظهار کرد: درحال‌حاضر 17میلیون خودرو در آن در حال تردد در سطح کشور است، به‌طوری که به ازای هر 5 نفر یک خودرو وجود دارد که فرصت خوبی برای رشد این بخش به‌شمار می‌رود زیرا شبکه وسیعی برای خدمات پس از فروش در کل کشور و منطقه ایجاد خواهد کرد. خزاعی نیاز به اشتغال بیشتر در کشور را زمینه خوبی برای همکاری بیشتر در صنایع خودروسازی اعلام و تصریح کرد: باید وارد سرمایه‌گذاری مشترک با سرمایه‌گذاران خارجی شویم و خدمات را افزایش دهیم. معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی در ادامه با بیان اینکه ایجاد روابط بلندمدت با خودروسازان اصلی دنیا به افزایش کیفیت در صنعت خودرو کمک می‌کند، افزود: درحال‌حاضر صنایع خودروسازی در سال بیش از یک‌میلیون خودرو تولید می‌کند که شامل خودرو شخصی، اتوبوس و کامیون است که هدف سند چشم‌انداز تولید 3میلیون خودرو در سال است. وی با بیان اینکه: بازارهای منطقه‌ای با جمعیت 400میلیون نفری بازار خوبی به‌شمار رفته و سرمایه‌گذاری در ایران را جالب‌تر می‌کند، اظهار کرد: خودروسازان داخلی سالانه 25هزار خودرو به کشورهای منطقه صادر می‌کنند، این در حالی است که این رقم در سال‌های گذشته بیشتر از این میزان بوده، به‌طوری‌که ده‌ها هزار خودرو از ایران صادر شده است. خزاعی ادامه داد: سرمایه‌گذاران خارجی در ایران از همه نوع تسهیلات برخوردار بوده و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده آنها تضمین خواهد شد و هیچ‌گونه محدودیتی برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: علاوه بر حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی موافقتنامه‌ای با بیش از 60 کشور انجام شده و در عین حال در 5 ماه گذشته توانسته‌ایم با 13 کشور موافقتنامه‌هایی به امضا برسانیم، به طوری که درحال‌حاضر با 73 کشور موافقتنامه به امضا رسانده‌ایم. رییس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی افزود: رتبه ایران در بهبود فضای کسب و کار از 152 به 118 کاهش یافته، این در حالی است که ایران سیاست‌های عمومی اقتصاد مقاومتی را پیش می‌برد که لازمه آن تمرکز بر تقویت بخش خصوصی است تا دید کاملی برای سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد.


    ایران هاب تولید خودرو در خاورمیانه
    رییس انجمن جهانی خودروسازان گفت: ایران با دراختیار داشتن جمعیت 80میلیون نفری بازار خوبی در اختیار دارد که این بازار ظرفیت خوبی برای تبدیل شدن ایران به هاب تولید خودرو در منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود. کیم یانگ جون در سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو با اشاره به تولید 1/3میلیون خودرو در ایران در سال گذشته اظهار کرد: ایران تنها خودروساز خاورمیانه به‌شمار می‌رود که پس از نفت و گاز، صنعت خودرو بزرگترین صنعت این کشور خواهد بود، به‌طوری که 10درصد تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است و بیش از 700 نیروی کار دارد.
    وی با تاکید بر اینکه وضعیت جهانی خودروسازی با واقعیت‌های جدیدی روبه‌رو است، گفت: در شرایط جدید خودروسازان سودهای چندانی نخواهند داشت و نخستین بحث این است که آیا صنعت خودرو در این شرایط دوام خواهد داشت. رییس انجمن جهانی خودروسازان اظهار کرد: براساس اطلاعات ارائه شده فروش خودروها در سال گذشته کاهش یافته و به 89میلیارد دستگاه رسیده است اما در همین حال پیش‌بینی می‌شود با کاهش قیمت نفت و رشد مستمر بازار در امریکا و اروپا، شاهد افزایش 1/9درصدی تقاضا در امسال باشیم، به‌طوری که فروش خودرو به 91میلیارد دستگاه برسد که نشانه بهبود بازار خودرو نسبت به سال گذشته است. وی فروش سال گذشته خودرو در ایران را 21میلیارد دلار اعلام و تصریح کرد: این میزان فروش در منطقه خاورمیانه به 43میلیون دلار رسیده است و انتظار داریم رشد فروش خودرو ادامه داشته باشد. یانگ‌جون کشورهای اروپای شرقی، امریکای جنوبی و مرکزی را ازجمله کشورهایی دانست که در سال گذشته رشدی نداشته‌اند و افزود: تقاضا در منطقه خاورمیانه به 43میلیون دستگاه رسیده، این در حالی است که با وجود افزایش تقاضا برای شاسی‌بلندها و کاهش رشد اقتصادی چین، ایران در مسیر درست درحال حرکت است. رییس انجمن جهانی خودروسازان با اشاره به سخت‌گیری کشورها در رعایت مقررات زیست‌محیطی اظهار کرد: رعایت این قوانین، هزینه‌های زیادی را به خودروسازان تحمیل می‌کند اما بی‌شک سطح مقررات زیست‌محیطی برابر است با رقابت‌پذیری صنعت خودرو که در نتیجه لازم است مقررات زیست‌محیطی با سطح درآمد مصرف‌کنندگان داخلی متوازن شود. وی با بیان اینکه این انجمن در سطح جهان شامل 38 انجمن خواهد شد و کار اصلی اویکا (تشکل بین‌المللی تولیدکنندگان خودرو) یکسان‌سازی مسائل تکنیکی و فنی خودرو در سطح جهان است، گفت: این انجمن فاکتورهای اقتصادی را به لحاظ حمل‌ونقل آنالیز می‌کند و داده‌ها نیز به لحاظ تولید و تحقیقات دراختیار اعضا قرار می‌گیرد.


    ایران دومین خودروساز بزرگ منطقه
    مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان اینکه این شرکت از سال 1966م تا امروز 19میلیون خودرو در کشور به فروش رسانده است، گفت: سهم خودروهای ایرانی از این میزان فروش 93درصد است، این در حالی است که در سال 2016م نزدیک به 10میلیون خودرو باید در کشور از رده خارج شوند. هاشم یکه‌زارع در سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو با اشاره به اینکه ایران از لحاظ ظرفیت در جایگاه مناسبی برای سرمایه‌گذاری قرار دارد، اظهار کرد: از مجموع کل فروش خودرو در دنیا در سال 2014م، 53درصد در کشورهای درحال توسعه انجام شده و 47درصد آن نیز مربوط به کشورهای بیریکس (قدرت‌های اقتصادی نوظهور شامل برزیل، روسیه، هند، چین و افریقای جنوبی) است. وی با بیان اینکه جهتگیری سرمایه‌گذاری از کشورهای توسعه یافته به سمت کشورهای نوظهور و درحال توسعه تغییر یافته است، افزود: منطقه CIS (کشورهای مستقل مشترک‌المنافع) می‌تواند بازار بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بخش خودرو باشد. البته در این میان ایران درسال 2014م، 30درصد در بخش تولید و 40درصد در بخش فروش بازار را در اختیار خود گرفته است. مدیرعامل ایران‌خودرو تصریح کرد: ایران بعد از ترکیه بزرگترین تولیدکننده خودرو در منطقه به‌شمار می‌رود به نحوی که ایران و ترکیه در مجموع 84درصد سهم تولید منطقه را به خود اختصاص داده‌اند و باقی کشورها تولیدات کمتری داشته‌اند. یکه‌زارع، تولید خودرو در خاورمیانه در سال گذشته را 2/7میلیون دستگاه اعلام و تصریح کرد: این میزان تولید در حالی است که نیازمند 4/4میلیون دستگاه در منطقه هستیم که این موضوع حکایت از آن دارد که ایران باید حضور پررنگ‌تری برای تامین نیاز خودرو در منطقه داشته باشد. وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال 2025م نیاز منطقه به 6/7میلیون دستگاه افزایش یابد، گفت: در همان سال پیش‌بینی تولید 3میلیون دستگاه در ایران انجام شده، البته در حال حاضر ظرفیت 2میلیون و 150 خودرو در ایران وجود دارد که 83درصد آن مربوط به خودروهای سواری است. مدیرعامل ایران‌خودرو به مزیت کلیدی ایران در بخش زمینی و آبی و همسایه بودن با 15 کشور اشاره کرد و گفت: ایران در مقایسه با کشورهای منطقه وضعیت بسیار مناسبی دارد و شبکه قطعه‌سازی پیشرفته‌ای در اختیار دارد، به نحوی که کشور امروز یک هزار شرکت قطعه‌سازی در اختیار دارد. بنابراین ایران می‌تواند بیشترین مزیت کلیدی را برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشد. وی با اشاره به اینکه در سال 2014م ایران‌خودرو در بخش فروش به رتبه 13 دست یافته است، گفت: در شراکت‌های بین‌المللی خود بر تولید خودروهای زیر 15هزار دلار سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، چراکه امروز 85درصد فروش بازار در اختیار خودروهای زیر 15هزار دلاری است. وی سرمایه فعلی شرکت ایران‌خودرو را 7میلیارد دلار با قیمت فعلی دانست و افزود: تاکنون این شرکت 9/5میلیون خودرو تولید کرده است. ایران‌خودرو درصدد است در سال 2025م سهم خود را از بازار از 54درصد به 60درصد برساند، البته براساس آمار از مجموع 3میلیون خودرو که قرار است در آینده تولید شود، سهم ایران‌خودرو یک‌میلیون و 800هزار خودرو است.


    سایپا سومین شرکت سرمایه‌ای
    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از تبدیل شدن به سومین شرکت سرما یه‌ای تا پایان امسال همزمان با اصلاح ساختار مالی و اقتصادی خبر داد و گفت: گروه خودروسازی سایپا قصد دارد تبدیل به قطب تولید خودرو در منطقه خاورمیانه شود. مهدی جمالی در سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو با اشاره به ارزش دارایی‌های سایپا اظهار کرد: سایپا درحال‌حاضر 7میلیارد دلار ارزش دارایی دارد و با اصلاح ساختار اقتصادی انجام شده در این مجموعه، سهام آن در بازار بورس ایران با رشد 145درصدی مواجه شده که بیانگر آماده‌سازی این مجموعه برای همکاری‌های گسترده با شرکای معتبر جهانی است. وی افزود: در سال‌های اخیر تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه صنعت خودروسازی ایران اعمال شد، اما درحال‌حاضر فضا به‌طور کامل تغییر کرده و خودروسازان ایرانی آماده یک جهش بزرگ هستند. وی با اشاره به دستاوردهای بزرگ صنعت خودروسازی ایران با وجود محدودیت‌های شدید بین‌المللی تصریح کرد: توانمندی و استعدادهای موجود در ایران، زمینه خروج صنعت خودروسازی از بحران را فراهم کرده و درحال‌حاضر در شرایط پساتحریم، ایران آماده ایجاد ارتباط جدید با دنیا است. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه تاکید کرد: در سال 2014م و با وجود شدیدترین تحریم‌ها، صنعت خودروسازی ایران توانسته رتبه سیزدهم در جهان را به‌دست آورد که بیانگر وجود توانمندی‌های فراوان در این صنعت است. جمالی گفت: ایران درنظر دارد تبدیل به اصلی‌ترین تولیدکننده خودرو در منطقه خاورمیانه باشد که با توجه به موقعیت استثنایی و امنیت ایران در خاورمیانه، این هدف دست یافتنی خواهد بود. وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به شرایط کنونی گروه خودروسازی سایپا گفت: درحال‌حاضر ارزش شرکت سایپا 7میلیارد دلار است که با توجه به اصلاحات انجام شده در ساختار مالی و اقتصادی، سهام این شرکت در بازار بورس ایران با رشد 145درصدی قیمت مواجه شده و جایگاه این مجموعه را ارتقا داده است. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: سایپا درنظر دارد به پایگاه تولید خودرو برای بازار 400میلیونی ایران و کشورهای همسایه تبدیل شود و این امر با توجه به برخورداری از بهترین و پیشرفته‌ترین امکانات روز، سرمایه انسانی پرتجربه و توانمند و دانش موردنیاز محقق خواهد شد. وی حمایت‌های دولت تدبیر و امید و وزارت صنعت، معدن و تجارت را کلید حل مشکلات صنعت خودروسازی ایران دانست و گفت: امروز با برخورداری از این حمایت‌ها، گروه سایپا به سوددهی رسیده و با خروج از زیان انباشته به رونق و توسعه دست خواهد یافت. وی با بیان اینکه دولت در رفع مشکلات، کمک‌های فراوانی به سایپا کرده گفت: تا پایان امسال به سومین شرکت سرمایه‌ای در ایران تبدیل خواهیم شد که این امر افتخاری برای همه به شمار می‌رود. جمالی درباره نحوه همکاری با شرکای خارجی سایپا تاکید کرد: می‌خواهیم در شرایط برد- برد و به صورت 50 درصدی با سرمایه‌گذاران خارجی مشارکت کنیم. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پایان با بیان اینکه سایپا دور جدیدی از فعالیت‌های خود را آغاز کرده است، گفت: در سایه تدابیر دولت و مساعدت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، سایپا آینده‌ای همراه با موفقیت پیش رو دارد.


    23 کشور جهان مهمان سومین همایش
    دبیرکل سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران، این همایش را از مهم‌ترین رویدادهای صنعتی ـ بین‌المللی اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود با شرایط جدید ایجاد شده در صنعت خودروی ایران، در سال‌های آینده شاهد تحول چشمگیری در جلب رضایت مشتریان باشیم. ساسان قربانی با بیان اینکه ایران در این همایش میزبان 23 کشور جهان است، در تبیین پیشینه برگزاری این همایش گفت: در همایش نخست که آذر سال 92 برگزار شد، به معرفی صنعت خودروی ایران پرداخته‌ایم. در دومین همایش که در آذر 93 بود، برنامه‌های صنعت خودرو تبیین شده و در همایش سوم که با تاخیر 2 ماهه برگزار می‌شود، رقابت‌پذیری و همکاری‌های بین‌المللی موضوع اصلی همایش قرار داده شده است.


    مذاکرات خودرویی با کره‌جنوبی و ژاپن
    وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو در جمع خبرنگاران از ادامه مذاکرات برای همکاری‌های بین‌المللی در زمینه خودرو با برخی کشورهای اروپایی و همچنین کشورهای آسیای شرقی از جمله کره‌جنوبی و ژاپن خبر داد. محمدرضا نعمت‌زاده با بیان اینکه درحال‌حاضر با شرکت‌های اروپایی مذاکراتی انجام شده است اما با خودروسازان دیگر خارج از اروپا نیز در حال مذاکره هستیم، افزود: امروز هیات بزرگی از کره‌جنوبی در ایران حضور دارد و با آنها دیدار خواهم داشت که در این دیدار تاکید زیادی برای سرمایه‌گذاری مشترک وجود دارد. وی ادامه داد: همچنین با ژاپنی‌ها و کشورهایی که صاحبنام و دارای اعتبار صنعتی در خودرو هستند نیز مذاکره و همکاری خواهیم داشت. نعمت‌زاده درباره برنامه این وزارتخانه برای ارزآوری صنعت نیز اظهار کرد: به طور قطع با فعال شدن صادرات می‌توانیم ارزآوری بیشتری داشته باشیم که این اقدام در طول زمان انجام خواهد شد و البته تحقق آن بستگی به کار بیشتر روی عمق ساخت داخل دارد.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه در همه مذاکرات و توافق‌های جدید اصرار بر افزایش عمق ساخت است، افزود: عمق ساخت داخل از میزان حداقلی آغاز و به 70 تا 80 درصد خواهد رسید، همچنین بر اساس پیش‌بینی‌ها 30 درصد محصولات نیز صادر خواهد شد که در این شرایط ارزآوری، بیشتر از ارزبری خواهد بود. وی درباره کاهش تعرفه خودرو نیز گفت: در هر کشور تعرفه‌ها با هدف حمایت منطقی از صنعت درنظر گرفته می‌شود که به نظر می‌رسد درحال‌حاضر این تعرفه‌ها منطقی است اما این روند به‌تدریج با افزایش توانمندی‌های داخلی، کاهش خواهد یافت. نعمت‌زاده همچنین درباره همکاری‌های خودرویی با ترکیه نیز گفت: درنظر داریم در بخش اقتصادی و صنعتی همکاری‌های خود را با ترکیه گسترش دهیم که خودرو نیز یکی از بخش‌های عمده صنعتی در دو کشور است. درحالی که پیش از این نیز مذاکراتی برای تولید خودروی مشترک و تبادل قطعات انجام شده بود. وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به امضای تفاهمنامه‌های انجام شده در سومین همایش بین‌المللی خودرو ادامه داد: تفاهمنامه‌های امروز که بین انجمن‌های قطعه‌سازی دو کشور ایران و ترکیه به امضا رسید، می‌تواند منجر به آغاز این حرکت‌ها شود.
     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو