فونیکسریمکسبهتام

برخورد با تخلفات ساکن

تمهیدات ترافیکی پلیس در ایام پایان سال

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تمهیدات ترافیکی پلیس پایان سال و همچنین مناسبت‌های واقع شده در این روزها را تشریح کرد.

تمهیدات ترافیکی پلیس در ایام پایان سال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سردار سید تیمور حسینی اظهار کرد: در ماه اسفند شاهد مراجعه شهروندان به مراکز خرید و تجاری هستیم. از این رو افزایش حجم تردد عابر پیاده و خودرو باعث سنگینی ترافیک در برخی از معابر شده که این امر درروزهای پنج‌شنبه و جمعه تشدید می‌شود.

    وی با بیان اینکه در همین راستا پلیس طرح ترافیکی ویژه ای را برای این ایام اجرا کرده و تا ساعات پایانی شب ماموران با حضور در اماکن پرتردد و اطراف مراکز خرید نسبت به روان سازی ترافیک اقدام خواهند کرد، گفت: اطراف بازار تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، میدان بهارستان و... پرترافیک ترین محدوده های تهران در روزهای پایانی سال است.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص انجام شده است، اظهار کرد: درخواست ما از شهروندان این است که تا جایی که می‌توانند از وسایل نقلیه عمومی همچون مترو و اتوبوس برای حضور در مراکز خرید به ویژه مراکز خرید واقع در مرکز شهر استفاده کنند.

    حسینی با بیان اینکه پلیس در شب چهارشنبه آخر سال و پنج شنبه آخر سال نیز برنامه ریزی های لازم را انجام داده است گفت: در این دو روز نیز طرح هایی جداگانه به منظور روان سازی ترافیک در سطح معابر و هم‌چنین محورهای منتهی به بهشت زهرا(س) اعمال خواهد شد.

    حسینی با اشاره به 23 اسفندماه و سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: با توجه به مراسم‌های متعددی که در این روز در سطح شهر برگزار می‌شود ماموران پلیس راهور با اجرای طرح ویژه ترافیکی در اطراف مساجد، حسینیه ها و مراکز مذهبی حضور می‌یابند تا نسبت به مدیریت تردد خودرو و جلوگیری از ترافیک سنگین اقدام کنند.

    رئیس پلیس راهور پایتخت اضافه کرد: هم‌چنین در این روز میدان‌های امام حسین (ع) ، هفت تیر، جهاد(فاطمی)، امام خمینی(ره) و مهدیه و بهشت زهرا(س) از جمله اماکنی هستند که به عنوان میادین تجمعی مردم برای عزاداری انتخاب شده و پلیس در این نقاط تمهیدات ترافیکی ویژه ای را اعمال می‌کند.

    وی افزود: جزئیات این طرح اعلام خواهد شد.

    برخورد پلیس با تخلفات ساکن
    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه های پلیس برخورد با تخلفات ساکن است، گفت:‌ در ایام منتهی به پایان سال متاسفانه این تخلف بیشتر از مواقع دیگر از سوی شهروندان و رانندگان رخ می‌دهد و پلیس نیز موظف است که با آن برخورد کند.

    حسینی ادامه داد: متاسفانه برخی از رانندگان در اطراف مراکر خرید به شکل دوبله پارک کرده یا با ورود به نقاط غیر مجاز در پیاده رو و معابر اصلی توقف کرد و باعث مزاحمت برای دیگران می‌شوند که پلیس به جد با این تخلفات برخورد می‌کند.

    وی ادامه داد: برخی از رانندگان در مواجهه با ماموران ادعا می‌کنند که تنها پنج دقیقه توقف کرده و سپس حرکت می‌کنند که ما به مامورانمان تاکید کرده ایم که با این تخلفات برخورد کنند . اگر بخواهیم حساب کنیم هر راننده بخواهد پنج دقیقه پارک دوبل داشته باشد یا مسیری را بند بیاورد آن وقت خیابان تهران قفل می‌شود از این رود درخواست ما از رانندگان این است که حتما خودروی خود را در نقاط مجاز یا پارکینگ‌ها پارک کرده در غیر این صورت مشمول برخورد پلیس می شوند.

    وی درباره دستفروشانی که در سطح معابر و خیابان ها اقدام به دستفروشی کرده و باعث سنگین شدن ترافیک می‌شوند نیز گفت:‌ پلیس راهور در قبال دستفروشان وظیفه ندارد اما با واحد سد معبر شهرداری و دیگر عوامل انتظامی در ارتباطیم و در صورت نیاز از طریق آن‌ها اقدام خواهیم کرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو