فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا مطرح کرد

متمرکز نبودن مدیریت سوانح ترافیکی از نظر ساختار و سازمان

پیش‌بینی افزایش حجم تردد در نوروز ۹۵

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان این مطلب که بحث مدیریت سوانح ترافیکی از نظر ساختمان و ساختار متمرکز نیست، از سخنگوی دولت و وزیر بهداشت درخواست کرد که در برنامه ۵ ساله ششم در این زمینه اقداماتی انجام دهند.

متمرکز نبودن مدیریت سوانح ترافیکی از نظر ساختار و سازمان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در یازدهمین همایش سراسری رؤسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا که با حضور محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و دکتر هاشمی وزیر بهداشت در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی در حال برگزاری است، اظهار داشت:‌ در این همایش رؤسای راهنمایی استان‌ها، فرماندهان قرارگاه‌های پلیس راه، فرماندهان پاسگاه‌های پلیس راه، رؤسای راهور شهرستان‌های سراسر کشور و معاونین و رؤسای ستادی حضور دارند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به اهداف عمده این همایش پرداخت و تصریح کرد: ارزیابی عملکرد استان‌ها در سراسر کشور از میزان تصادفات، تعداد کشته‌‌ها در سطح استان و شهرستان‌ها و محورهای مواصلاتی کشور و همچنین توضیح و توجیه برنامه‌های نوروز 95 از جمله اهداف پلیس راهور از برپایی این همایش است.

    وی اعلام کرد: ‌25 اسفند رزمایش سراسری طرح نوروزی پلیس راهور با هماهنگی تمام دستگاه‌های امدادی و خدماتی در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

    عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی کشور به آمار 10 ماهه تصادفات در سال 94 اشاره و بیان داشت:‌ در این بازه زمانی بیش از 14 هزار نفر جان خود را در تصادفات از دست دادند که 73 درصد این آمار در سطح جاده‌ها و مابقی در درون شهرها کشته‌ شده‌اند.

    وی افزود: از این تعداد 22 درصد عابران پیاده، 23 درصد موتورسیکلت‌سواران و ترک‌نشینان آن و مابقی سرنشینان وسایل نقلیه بوده‌اند.

    سردار مهری به مقایسه این آمار با آمار سال گذشته پرداخت گفت:‌3.1 درصد کاهش داشته‌ایم یعنی بیش از 447 نفر نسبت به مدت مشابه طی 10 ماهه کمتر کشته شده‌اند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تصریح کرد: از این تعداد 51 درصد در صحنه کشته شده و 49 درصد نیز در مراحل پیش‌بیمارستانی و بیمارستانی کشته شده‌اند؛ همچنین بیش از 260 هزار نفر مجروح شده‌اند.

    وی ادامه داد: بررسی آمار فوتی نشان می‌دهد که 40 درصد کشته‌شدگان راننده بودند؛ قریب به 6 هزار تصادف فوتی در این 10 ماهه رخ داده که 50 درصد مقصر بوده‌اند. یعنی حدود کمتر از 3 هزار نفر در تصادفات راننده مقصر بوده‌اند.

    سردار مهری با بیان این مطلب که امسال 1.5 میلیون گواهینامه جدید صادر شده و یک میلیون و 250 هزار خودرو شماره‌گذاری شده پیش‌بینی کرد که در نوروز 95 حجم ترددها افزایش یابد.

    وی به بحث ایمن‌سازی جاده‌ها در سطح کشور پرداخت و گفت: 5 هزار نقطه حادثه‌خیز در کشور داریم که 3200 نقطه در گروه جاده است که با هماهنگی پلیس و راهداری برای آشکارسازی آنها اقداماتی صورت گرفته است.

    وی اظهار داشت: بحث مدیریت سوانح ترافیکی از نظر ساختار و سازمان متمرکز نیست.

    وی از دکتر نوبخت و دکتر هاشمی، سخنگوی دولت و وزیر بهداشت درخواست کرد: در این زمینه اقدامات ویژه انجام دهند و به خصوص برای برنامه 5 ساله ششم در این زمینه تدبیری بیندیشند چرا که کشته شدن 49 درصد افراد بعد از تصادف در صحنه عدد بزرگی است.

    سردار مهری به بحث خودروهای فرسوده پرداخت و خاطرنشان کرد: تا پایان سال 95، یک میلیون و 250 هزار خودروی فرسوده داریم که باید تسهیلاتی ایجاد شود که بتوان این تعداد خودروها را از رده خارج کرد چرا که خیلی از آنها در سیستم حمل و نقل عمومی و با از رده‌خارج کردن این خودروها می‌توانیم هم از نظر زیست‌محیطی قدمی برداریم و هم از سوانح و حوادث پیشگیری کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو