فونیکسریمکسبهتام

امروز با حضور رؤسای سازمان‌های راهداری و هواشناسی انجام شد

مبادله تفاهمنامه بهره‌گیری از ظرفیت ۶۹ سامانه هواشناسی جاده‌ای

عصر خودرو- تفاهمنامه بهره‌گیری از ظرفیت ۶۹ سامانه هواشناسی جدید امروز بین رؤسای سازمان هواشناسی و سازمان راهداری به امضاء رسید.

مبادله تفاهمنامه بهره‌گیری از ظرفیت ۶۹ سامانه هواشناسی جاده‌ای
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس، امروز با حضور رئیس سازمان هواشناسی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای موضوع هماهنگی‌های لازم برای بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های سامانه هواشناسی جاده‌ای که بیش از 69 ایستگاه هواشناسی است بررسی شد و تفاهمنامه‌ای در این‌باره بین دو طرف مبادله شد.

    در ابتدای این مراسم رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: برای تهیه پیش‌نویس این تفاهمنامه جلسات مختلفی با سازمان هواشناسی برگزار و نواقص تفاهمنامه‌های قبلی رفع شد.

    داود کشاورزیان اظهارداشت: طبق این تفاهمنامه خرید و راه‌اندازی یک دستگاه رادار داپلر دو قطبی جزو تعهدات سازمان راهداری است که باید به سازمان هواشناسی تحویل دهد.

    وی بیان کرد: همچنین خرید قطعات یدکی برای نگهداری و پشتیبانی از سامانه‌های موجود ایستگاه‌های هواشناسی جاده‌ای و تحویل آن به سازمان هواشناسی و انعقاد قرارداد با پژوهشگاه سازمان هواشناسی جهت انجام مطالعات نقشه‌برداری، مکان‌یابی و اجرای مدل تخمین وضعیت جاده‌ها در محورهای هراز، فیروزکوه، کندوان، کرج-قزوین-رشت ، قزوین-زنجان-تبریز، محور سمنان-دامغان و محور بجنورد-اسفراین از دیگر تعهدات سازمان راهداری در این تفاهمنامه است.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: نگهداری و پشتیبانی 69 ایستگاه خودکار هواشناسی جاده‌ای و تحویل‌گیری سامانه‌های هوشمند موجود متعلق به سازمان راهداری و تهیه نرم‌افزار فارسی جهت پیش‌بینی 24 ساعت آینده از تعهدات سازمان هواشناسی در این تفاهم‌نامه است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: یکی از موثرترین و کاربردی‌ترین سامانه‌های هوشمند جاده‌ای جهت مدیریت حمل و نقل و نگهداری راه‌ها سامانه جمع‌آوری نگهداری اطلاعات جوی در جاده‌ها است.

    وی افزود: هدف سازمان راهداری از امضای این تفاهمنامه استفاده از اطلاعات هواشناسی برای نگهداری بهتر راه‌ها است.

    کشاورزیان بیان کرد: سازمان راهداری 2 ماموریت اساسی در حوزه وظایف خود دارد که یکی مدیریت حمل و نقل جاده‌ای و دیگری نگهداری راه‌ها جهت تردد روان و ایمن در همه فصول و روزهای سال است.

    وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر نحوه فعالیت سامانه‌‌های هواشناسی که از گذشته در جاده‌‌های کشور نصب شده بود، گفت: قبلاً 54 سامانه هواشناسی در جاده‌‌های کشور فعال بود که امروز این رقم به 69 سامانه هواشناسی رسیده است.

    کشاورزیان ادامه داد: در چارچوب تفاهم‌نامه فعلی، کل سامانه‌‌های هواشناسی جاده‌ای توسط سازمان هواشناسی نگهداری می‌شود ضمن آنکه پیش‌بینی این سامانه‌‌ها تا 24 ساعت بعد خواهد بود در صورتی که قبلاً فقط پیش‌بینی تا 2 ساعت بعد را انجام می‌دادند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی درباره منابع مالی پروژه هم بیان کرد: سهم سازمان راهداری در این پروژه 155 میلیارد ریال و سهم سازمان هواشناسی 35 میلیارد ریال است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو