فونیکسریمکسبهتام

تردد در محورهای استان قزوین از ۱۵ میلیون فراتر رفت

عصر خودرو- مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین گفت: در ایام سفرهای نوروزی سال جاری، تردد تعداد ۱۵ میلیون و ۱۷ هزار و ۷۷۹ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان قزوین به ثبت رسید.

تردد در محورهای استان قزوین از ۱۵ میلیون فراتر رفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، رحمت شعبانی اظهار کرد: دستگاه های تردد شمار این اداره کل در جاده های استان قزوین آمار سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری در محورهای مواصلاتی استان را جمع آوری می کنند.

    وی افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی از 42 سامانه تردد شمار برخط در محورهای مواصلاتی استان قزوین از 25 اسفند ماه 1394 تا 15 فروردین ماه 1395، آمار کل تردد ثبت شده در ایام سفرهای نوروزی سال جاری 15 میلیون و 17 هزار و 779 وسیله نقلیه بوده است.

    مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین گفت: تعداد کل خودروهای سنگین شمارش شده در این دوره یک میلیون و 255 هزار و 13 خودرو بوده است که 8.4 درصد از کل تردد را به خود اختصاص داده است.

    وی یادآور شد: با مقایسه تردد محورهایی که در سال گذشته نیز دارای دستگاه تردد شمار بوده اند می توان گفت تردد در 20 روزه طرح نوروزی سال1395، نسبت به دوره مشابه سال قبل از افزایشی بالغ بر 8 درصد برخوردار بوده است.

    شعبانی بیان کرد: پرتردد ترین محورهای استان به ترتیب، آزادراه های قزوین-آبیک، قزوین- لوشان، و قزوین-زنجان و کم ترددترین آنها،   محور آبیک – قزوین (جاده قدیم) و قزوین- معلم کلایه بوده اند.

    وی تصریح کرد: بالاترین میانگین سرعت های متوسط، مربوط به آزاد راه زنجان- قزوین با 104 کیلومتر بر ساعت، آزاد راه قزوین- آبیک با 96  کیلومتر بر ساعت و آزاد راه قزوین- رشت با 95 کیلومتر بر ساعت بوده است.

    مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین خاطر نشان کرد: در محورهای استان  5.4 درصد کل خودروها دارای تخلف سرعت و 29.6 درصد از تعداد خودروها دارای تخلف فاصله از خودرو جلویی بوده اند. محورهای دارای بیشترین تخلفات فاصله، کنار گذر آزاد راه قزوین- زنجان با 45درصد، ابتدای آزاد راه قزوین- آبیک با 41درصد و محور بوئین زهراء – ساوه با 39درصد بوده است.

    وی افزود: پرترددترین روزها در آزاد راه قزوین-آبیک طی روزهای14 و 12 فروردین ماه در مسیر رفت و 28 اسفند ماه و 6 فروردین ماه در مسیر برگشت، آزادراه قزوین- لوشان طی روزهای 28 اسفند ماه و 2 فروردین ماه در مسیر رفت و 12و 14 فروردین ماه در مسیر برگشت و آزاد راه قزوین-زنجان طی روزهای 29 و 28 اسفند ماه در مسیر رفت و 14و 15 فروردین ماه در مسیر برگشت بوده است.

    شعبانی تصریح کرد: شهروندان عزیز قبل از آغاز سفر در صورتی که شرایط جوی بارندگی، رعد و برق و مه گرفتگی است، ضمن توجه به توصیه های ایمنی با سرعت مطمئنه که حداقل 30 الی 40 کیلومتر در ساعت کمتر از سرعت مجاز محور است رانندگی کرده و همچنین با بهره گیری از سامانه پیام کوتاه 141 قبل از آغاز سفر از آخرین وضعیت راهها اطلاع حاصل کنند.

    وی افزود: این سامانه از طریق نرم افزار 141 نیز قابل دسترسی است. و نرم افزار 141 از طریق برنامه بازار و یا تارنمای www.141.ir  بصورت رایگان قابل دریافت و نصب بر روی گوشی های تلفن همراه است و از جمله امکانات این نرم افزار دسترسی آنلاین به تصاویر دوربین های نظارت تصویری و وضعیت ترافیکی کلیه محورهای مواصلاتی کشور است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو