فونیکسریمکسبهتام

به بهانه برگزاری نمایشگاه بین المللی خودرو ، قطعات و صنایع وابسته آذربایجان غربی – ارومیه

آذربایجان غربی استان طلائی برای سرمایه گذاری و کار آفرینی درصنعت خودرو کشور

عصر خودرو- سرمایه گذاری به عنوان یکی از عوامل مهم توسعه در هر کشوری مطرح است و هر چه سرمایه گذاری بیشتر باشد به تبع آن ، معضلاتی مانند بیکاری کاهش می یابد و ارزآوری کشور را افزایش می دهد.

آذربایجان غربی استان طلائی برای سرمایه گذاری و کار آفرینی درصنعت خودرو کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، در این میان آذربایجان غربی به سبب هم مرز بودن با سه کشور و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت جاده ای و ریلی و مطرح شدن به عنوان دروازه ایران به اروپا یکی از مستعدترین استان های کشور برای سرمایه گذاری خارجی است.بخش های صنعت و تولید ، کشاورزی ، مزیت مرزی و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری از جمله ظرفیت های سرمایه گذاری در آذربایجان غربی است که مورد تاکید مسئولان آذربایجان غربی به ویژه برای سرمایه گذاری خارجی است. مسئولان می گویند: رشد بیش از 25 برابری میزان جذب سرمایه گذاری خارجی در 9 ماه امسال نسبت به 2 سال گذشته حاکی از روند مثبت و رو به رشد جذب سرمایه خارجی در سال های اخیر در آذربایجان غربی است به طوری که میزان سرمایه گذاری خارجی مصوب در استان در 9 ماه اول امسال 97 میلیون و 500 هزار دلار است. دبیری رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان می گوید: مجموع سرمایه گذاری خارجی در استان در سال 89 حدود 122 هزار دلار بود که این رقم در سال90 به یک میلیون و 531 هزار دلار افزایش یافت و در 9 ماه اول امسال نیز به حدود 3 میلیون و 203 هزار دلار رسیده است.
    هم اکنون یک منطقه آزاد اقتصادی در شهرستان ماکو فعال است و منطقه ویژه اقتصادی شهرستان سلماس و شهرک صنعتی منطقه مرزی بورالان ماکو هم با همکاری ایران و ترکیه در دست ساخت است که طبق گفته رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی با فعالیت رسمی این مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی مشترک ، آذربایجان غربی به قطب اقتصادی مهم در شمال غرب کشور تبدیل خواهد شد.
    در این میان ارتقای صنعت در آذربایجان غربی با توجه به ظرفیت های معدنی ، جغرافیایی و مرزی این استان از طریق سرمایه گذاری به وی‍‍ژه با جذب سرمایه های خارجی از اهدافی است که مسئولان صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان غربی پیگیری می کنند. با توجه به اهمیت صنعتی سازی آذربایجان غربی و هم مرز بودن این استان با سه کشور و با صدور 245 فقره پروانه بهره برداری صنعتی در آذربایجان غربی زمینه اشتغال برای جوانان این استان در بخش صنعت فراهم شده است.
    مسئولان می گویند پارسال بیش از 5 هزار و 144میلیارد ریال در حوزه صنعت سرمایه گذاری شد که در مقایسه با سال قبل از آن 18 درصد افزایش داشت.کارشناسان معتقدند که برجسته سازی مزیت ها و فعال کردن محیط های اینترنتی و مجازی در معرفی ابعاد مختلف استان ، حضور فعال در نمایشگاه های داخلی و خارجی ، شناسایی و جذب گروه های هدف به ویژه ایرانیان مقیم خارج از کشور و ارائه طرح های مختلف سرمایه گذاری از جمله راه های جذب سرمایه گذاران خارجی است. استاندار آذربایجان غربی می گوید: جذب سرمایه گذاری یک مقوله علمی و تخصصی است و کارشناسان باید از روش های علمی برای جلب و جذب سرمایه گذاری ها در استان استفاده کنند.نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی در زمینه سرمایه گذاری داخلی و خارجی هم می گوید: برای معرفی پتانسیل های سرمایه گذاری در آذربایجان غربی علاوه بر برگزاری جلسات مختلف با سرمایه گذاران ، نصب بنرهایی در سطح شهر ارومیه ، گمرکات ، مرزها و فرودگاه در نمایشگاه های مختلفی که تاکنون در داخل و خارج از کشور از جمله در ترکیه ، ارمنستان ، عراق و آذربایجان برگزار شده با انتشار بروشورهایی به زبان های فارسی و انگلیسی و عربی اقدام به معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری در استان شده است.
    کارشناسان اقتصادی معتقدند که آذربایجان غربی به علت همسایگی با سه کشور ترکیه ، عراق و جمهوری آذربایجان و با برخورداری از حدود هزار کیلومتر مرز مشترک ، ظرفیت بی نظیری در بخش مرزی دارد که این ظرفیت در توسعه اقتصادی منطقه تاثیر بسزایی دارد و این امر قابلیت و موقعیت خاصی از نظر دسترسی به بازارهای جهانی به این استان بخشیده است. مجموعه این ظرفیت ها و توانمندی ها موجب شده تا دروازه های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی در آذربایجان غربی باز شود و این استان ، استانی طلایی برای سرمایه گذاری و کارآفرینی در کشور مطرح شود.
    لازم به ذکر است که نمایشگاه بین المللی خودرو ، قطعات و صنایع وابسته آذربایجان غربی – ارومیه از تاریخ 16 الی 19 شهریور ماه 1395 با حضور معتبر ترین برندهای فعال صنعت خودرو در دو بخش قطعات و خودرو در محل دائمی نمایشگاه بین المللی ارومیه برگزار خواهد شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط