فونیکسریمکسبهتام

نمایشاه خودرو ارومیه(۲۶)

ارومیه گام نخست را محکم برداشت

به گزارش عصر خودرو: نخستین نمایشگاه خودرو و قطعات ارومیه با حضور مقامات شهری و استانی آغاز شد.

ارومیه گام نخست را محکم برداشت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴:۰۰
  • ارومیه گام نخست را محکم برداشت
  • ارومیه گام نخست را محکم برداشت
  • ارومیه گام نخست را محکم برداشت

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، این نمایشگاه که با حضور شرکت های خودروساز ایرانی سایپا، پارس خودرو،کرمان موتور و نمایندگان خودروساز های جهانی میتسوبیشی ژاپن، ام وی ام چین و اس سانگ یانگ کره جنوبی و ده ها شرکت قطعه ساز در محل دائمی نمایشگاه های ارومیه برگزار می شود  و تا 19 شهریور ماه پذیرای حضور علاقمندان خواهد بود.
قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی در آئین افتتاحیه نمایشگاه گفت: استان آذربایجان غربی از نظر تولید قطعات ظرفیت بالایی دارد چرا که در اوایل دهه 70 مجوز تولید تراکتور برای استان صادر شد.
وی افزود: در صورت تفاهم با سازندگان و قطعه سازان داخلی و خارجی، امکانات و توان ساخت و تولید قطعه در استان محیا است و میتواند از نظر صرفه اقتصادی برای منطقه نیز مفید باشد.

سرمایه گذاری خارجی تحولی عظیم در صنعت خودرو ایجاد می کند
در ادامه این مراسم مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی آذربایجان غربی نیز گفت: حضور سرمایه گذاران خارجی در صنعت خودرو می تواند منشاء تحولی عظیم باشد.
امیر مسعود فاتحی با بیان اینکه ایران می تواند به یکی از بزرگترین قطب های خودروسازی تبدیل شود، تصریح کرد: حضور سرمایه گذاران خارجی می تواند به صنعت خودروی ایران برای رشد کمک کند اما جذب سرمایه های خارجی در این بخش نیازمند پیش نیازها و اصلاح زیرساخت ها است.
وی افزود: باید انحصار از بین برود تا با شکل گیری یک شرایط برابر، خودروسازان ما در جهت رقابت پذیری حرکت کنند. همچنین خودروسازان باید متوجه شوند که اگر محصولی تولید می شود که اقتصادی نیست، زیانش را باید بنگاه پرداخت کند و نه مردم.
فاتحی با استقبال از برگزاری نمایشگاه خودرو در ارومیه، تاکید کرد: نمایشگاه های استانی به مردم اجازه مقایسه و انتخاب داده و موجب افزایش فروش خودروسازان می شوند.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی آذربایجان غربی با اشاره به تغییر رویه خودروسازان بیان کرد: اگر شرکت ها خودروساز پیش از این به سلیقه و درخواست مشتری اهمیت نمی دادند، امروز به درستی متوجه شده اند که کیفیت محصولات و رضایت مشتریان آینده آنها را تضمین خواهد کرد.


خودروسازان در ارومیه خط تولید راه اندازی کنند
همچنین در بخش دیگری از این مراسم  نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از خودروسازان درخواست کرد که برای رفع مشکل اشتغال یک خط تولید خودرو در این منطقه راه اندازی کنند.
هادی بهادری، با تقدیر از برگزاری این نمایشگاه، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه و حضور شرکت های مختلف در نمایشگاه ها نشان توسعه یافتگی است.
وی ادامه داد: امیدواریم به زودی شاهد تولید یک برند خودرویی با محوریت شهر ارومیه باشیم.بهادری تصریح کرد: اقتصاد و اشتغال مردم ارومیه به کشاورزی وابسته بوده که با وجود خشکسالی، با مشکل مواجه شده است از همین رو امیدواریم با توجه به اینکه ارومیه قابلیت و توانایی مشارکت در صنعت را دارد، بخشی از تولید قطعات خودرو و خط تولید یک خودرو به این شهر انتقال داده شود تا مشکل اشتغال نیز برطرف شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس با تاکید بر احداث سایت خودرو سازی در استان آذر بایجان غربی، گفت: نمایشگاه خودرو ارومیه به طور یقین باعث برقراری  ارتباطات بیشتر و انعقاد قردادهایی در سطح صنعتگران آذر بایجان غربی خواهد شد که این موضوع خود می تواند در رشد و توسعه صنعتی منطقه تاثیر مستقیم بگذارد.
سید هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در رابطه با برگزاری نمایشگاه خودرو ارومیه گفت: برگزاری نمایشگاه خودرو در ارومیه می تواند در رونق کسب و کار واقتصاد منطقه تاثیر قابل توجهی داشته باشد چرا که برگزاری اینگونه نمایشگاه ها بهترین بستر برای آشنا شدن دست اندرکاران در صنعت خودرو در ارومیه از جمله صنعت قطعه سازی ، صنعتگران و حتی مصرف کنندگان از آخرین تحولات صورت گرفته در این صنعت خواهد بود.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایشگاه خودرو ارومیه به طور یقین باعث برقراری  ارتباطات بیشتر و انعقاد قردادهایی در سطح صنعتگران آذر بایجان غربی خواهد شد که این موضوع خود می تواند در رشد و توسعه صنعتی منطقه تاثیر مستقیم بگذارد.
وی با بیان اینکه نمایشگاه‌هایی مانند نمایشگاه خودرو می‌تواند تجربیات افراد دست‌اندرکار صنعت در این منطقه را افزایش دهد،افزود:علاوه بر این، چنین نمایشگاه‌هایی باعث آشنایی مصرف‌کنندگان با محصولات جدید  خودرو سازان کشورشده و زمینه‌های فروش بیشتر از این طریق برای خودرو سازان فراهم خواهدشد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس به ظرفیت های بالقوه ارومیه در زمینه سرمایه گذاری در صنعت خودرو اشاره کردو گفت:آذربایجان غربی به خصوص ارومیه با داشتن زیربنای مناسب اقتصادی و سرمایه گذاری ،ظرفیت های فراوانی برای حضور خودروسازان در این منطقه دارد و خودروسازان با درک صحیح این موضوع به خوبی می توانند در نمایشگاه خودرو ارومیه  با ارائه  سبد محصول متنوعی که دارند از این مزیت بهره مند و در کنار آن پاسخگوی سلایق مختلف مردم باشند.
بهادری ادامه داد: در حال حاضر شاهد این هستیم که در بسیاری از شهرهای کشور سایت های خودرو سازی احداث شده است وبرخی نیز در صنعت قطعه سازی فعال هستند و بخش قابل توجهی از قطعات مورد نیاز صنعت خودرو کشور را تامین می کنند که این موضوع خود توانسته است بخش بسیاری از معضل اشتغال زایی که دغدغه نمایندگان و مسئولان کشوری است را کاهش دهد. اذربایجان غربی نیز با دارا بودن ظرفیت های بالای صنعتی می تواند در زمینه توسعه و رونق صنعت خودرو کشور نقش تاثیر گذاری  داشته باشد.
وی تصریح کرد:در بحث خودرو در آذر بایجان غربی کار خواصی صورت نگرفته است. درست است که در بحث قطعه سازی این استان از پیشینه طولانی برخوردار است اما سایت خودرو سازی در این استان مانند سایر استان ها راه اندازی نشده است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه   امیدواریم راه اندازی سایت خودرو در این استان نیز در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد، گفت: بهتر است از سوی مسئولان صنعت خودرو در زمینه ایجاد سایت های خودرو سازی یک تقسیم کار بهتری صورت گیرد تا برخی از بخش های این صنعت با توجه به پتانسیل های بالایی که وجود دارد راه اندازی شود و صنعتگران این منطقه نیز بتوانند باری از دوش صنعت خودرو را بردارند.
عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: حمایت از مصرف کننده مهم است و ما همواره در کنار رعایت حقوق مصرف کننده نگاه ویژه ای به حمایت از صنعت خودرو در کشور داریم از سوی دیگر مدیران استانی باید از خودروسازانی که در نمایشگاه های استانی حضور دارند و حضور در این نمایشگاه را مهم می دانند تقدیر و تشکر کنند و در سطح ملی نیز در مجلس همواره تلاش شده تا با وضع قوانین خاص و حمایت های تسهیلاتی از این صنعت مهم حمایت شود.
بهادری افزود: ما انتظار داریم تمامی  خودرو سازان  در این نمایشگاه حضور داشته باشند  به خصوص خودرو سازانی که تازه وارد این عرصه شده اند و دارند سهم قابل توجهی از بازار خودرو را به خود اختصاص می دهند . امیدوارم چنین نمایشگاهی با حضور مستمر و موثر خودروسازان بزرگ داخلی در سراسر کشور گسترش یابد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو