فونیکسریمکسبهتام

نمایشاه خودرو ارومیه(۲۶)

کارخانه لاستیک سازی خودرو در آذربایجان غربی ایجاد می شود

عصر خودرو- استاندار آذربایجان غربی از انجام مذاکره برای ایجاد کارخانه لاستیک سازی خودرو با شرکت خودروسازی سایپا خبر داد.

کارخانه لاستیک سازی خودرو در آذربایجان غربی ایجاد می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، قربانعلی سعادت صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه خودرو، قطعات و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران افزود: آذربایجان غربی امکانات و ظرفیت مناسبی برای تولید قطعات خودرو داراست در این راستا مذاکره برای ایجاد کارخانه لاستیک سازی انجام شده امیدواریم وارد فاز اجرایی شود.

    وی در خصوص نبود نمایندگی های خودرو سازی در استان افزود: خودرو سازی به صورت دولتی امکانپذیر نیست دولت تنها سیاست گذار این بخش بوده و باید سرمایه گذار بخش خصوصی علاقمند و متقاضی باشد بعد دولت حمایت خود را از سرمایه گذار انجام دهد.

    سعادت اضافه کرد: دراین راستا نیز مذاکراتی در خصوص تولید لاستیک با شرکت خودروسازی سایپا انجام گرفته و منتظر حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در این راستا هستیم.

    استاندار آذربایجان غربی اظهارداشت: لاستیک سازی خودرو به دلیل مصرف بالا در کشور و نیز فراهم کردن زمینه اشتغال بالا می تواند به رونق اقتصادی استان کمک شایانی بکند که امیدواریم هر چه زودتر شاهد به ثمر رسیدن مذاکرات باشیم.

    وی با انتقاد از توسعه نیافتن صنعت خودروسازی در کشور عنوان کرد: زمانی که ایران پیکان داشت کشور کره ماشین نداشت ولی امروز ما از کشور کره خودرو وارد می کنیم که این امر برازنده کشور ما با این همه پتانسیل و ظرفیت نیست.

    سعادت در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی در صنعت خودروسازی کشور نیز افزود: اقتصاد مقاومتی حکم می کند ما تاکنون باید صاحب یک برند خودرو می بودیم یک زمانی خودروهای سمند و تیبا تحت عنوان خودروی ملی طراحی و ساخته شد اما مورد استقبال قرار نگرفت. باید کیفیت و برند مناسب با کشور تولید و ساخته شود.

    وی با گلایه از اینکه ایران به مصرف کننده خودروهای چینی تبدیل شده است، گفت: استفاده از خودروهای چینی مشکلی ندارد اما با توجه به جایگاه ایران باید خودرویی با برند ملی طراحی و ساخته شود در این راستا صنعت خودرو نسبت به ایجاد اتاق فکر در این زمینه اقدام کند.

    استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه هم اکنون خودروهای لوکس و برند معتبر توسط مهندسان ایرانی در دنیا طراحی می شود ادامه داد: باید از این ظرفیت ها در داخل کشور بهره برده و خودورهایی با برند ملی و از هر جهت داخلی تولید کرد.

    سعادت با بیان اینکه شرکت سایپا در تمام نقاط کشور نمایندگی داشته و امیدواریم این مسیر ادامه داشته باشد، اظهارداشت: خودروهای گروه سایپا با قیمت های مناسب با حجم متناسب مطابق با استانداردهای زیست محیطی است وامیدوار هستیم که سایپا کیفیت محصولاتش را بیشتر از قبل افزایش دهد که البته در این مسیر گام های خوبی برداشته  است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو