فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو ارومیه (۱۹)

آذربایجان غربی امکانات مناسبی برای تولید قطعات خودرویی دارد

عصر خودرو- استاندار آذربایجان غربی گفت: استان در حال حاضر ظرفیت و امکانات مناسبی برای تولید قطعات خودرویی کشور دارد.

آذربایجان غربی امکانات مناسبی برای تولید قطعات خودرویی دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، قربانعلی سعادت سه شنبه شب در آیین آغاز بکار نخستین نمایشگاه بین الملی خودرو، قطعات و صنایع وابسته در ارومیه با بیان اینکه این استان از دهه 70 با تاسیس تراکتورسازی ارومیه اقدام به تولید قطعات خودرویی کرده است افزود: از دهه 70 تاکنون این استان در زمینه تولید قطعات تراکتورسازی فعالیت می کند که نشان دهنده ظرفیت و امکانات بالا در خصوص تولید قطعات خودرویی در تمامی بخش هاست.

    وی ادامه داد: در صورت توجه گروه های خودروسازی و سرمایه گذاران صنعت خودرو در کشور این استان توانایی تولید قطعات خودرویی با کیفیت بالا و قیمت ارزان را دارد و از این امر نیز استقبال می کند.

    استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه در ارومیه را زمینه ساز حضور و استقبال گروه های خودروسازی در ارومیه و استان دانست و گفت: ارومیه در زمینه مصرف خودرو سلیقه خوبی در کشور دارد و امیدواریم این نمایشگاه زمینه ساز عقد قراردادهای خودرویی در ارومیه شود.

    ارومیه صاحب برند خودرو شود

    نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: امیدواریم تا در آینده شاهد تولید برند خودرو با محوریت ارومیه، در این شهرستان، باشیم.

    هادی بهادری ادامه داد: در سالهای آتی تلاش می شود خودرویی با برند ارومیه یا گروه تولیدی خودرو به صورت مونتاژ یا تحت لیسانس در ارومیه راه اندازی شود.

    وی برگزاری نمایشگاه را یکی از فرصت های جذب سرمایه گذاری در زمینه صنعت خودرو برشمرد و اظهار امیدواری کرد در سالهای آتی نیز  شاهد برگزاری نمایشگاه بین المللی خودرو و قطعات در ارومیه باشیم.

    نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی برگزاری نمایشگاه بین المللی خودرو و قطعات در ارومیه را گامی به سوی پیشرفت صنعت و تولید خودروی برند ارومیه را نیز راهی برای شکوفایی استان خواند.

    با حضور استاندار آذربایجان غربی، نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان اولین نمایشگاه بین المللی خودرو در ارومیه سه شنبه شب آغاز بکار کرد.

    ارومیه با داشتن 80 خودرو به ازای هر 1000 نفر که از تهران با رقم 62 خودرو به ازای هر 1000 نفر نیز بیشتر است، دومین شهر پرترافیک ایران بعد از تهران استو روزانه بیش از 300 هزار خودرو در سطح شهر تردد می‌کنند.

    هدف اصلی نمایشگاه شناساندن پتانسیل‌های تولیدکنندگان داخلی و خارجی، ایجاد رقابت، برقراری ارتباط مناسب میان محققان، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان محصولات و شرکت‌های ارایه دهنده خدمات فنی و مهندسی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط