فونیکسریمکسبهتام

همکاری ب ام و آمازون در زمینه کنترل صوتی خودرو

عصر خودرو- ب.ام.و با مشارکت شرکت آمازون به دنبال ارائه یک روش کاملا جدید برای کنترل خودروهای خود است.

همکاری ب ام و آمازون در زمینه کنترل صوتی خودرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از یاهو، این خودروساز آلمانی از برنامه‌ خود برای کنترل خودروهایش توسط فناوری اکو(Echo) شرکت آمازون تا پایان سال جاری خبر داده است. با این فن آوری کاربران می‌توانند از فرمان‌های صوتی برای انجام کارهایی مانند قفل کردن درب یا بررسی میزان بنزین خودرو استفاده کنند.

    فناوری اکو در اصل یک اسپیکر بلوتوثی است که با فرمان صوتی فعال شده و به عنوان یک دستیار مجازی در زمان شنیدن فرمان عمل می‌کند.

    سازندگان می‌گویند می‌توان مهارت‌هایی را به شکل اپلیکیشن برای دستگاه ایجاد کرد تا به آن عملکردهای جدید بخشید. این فناوری می‌تواند به سایر محصولات خانگی هوشمند متصل شود تا بتوان آن‌ها را با فرمان‌های صوتی کنترل کرد.

    ب.ام‌.و به منظور کنترل خودرو با اکو، یک اپلیکیشن جدید طراحی کرده، اما این ویژگی خاص در حقیقت بخشی از تلاش گسترده این شرکت برای اتصال‌پذیری بیشتر خودرو است.

    خودروساز آلمانی در ماه مارس یک فناوری جدید مبتنی بر سیستم کلاود موسوم به "ب.ام.و متصل" (BMW Connected) را رونمایی کرد. این پلت‌فرم جدید به ارائه همه سرویس‌ها به صاحبان خودروی ب.ام.و از طریق سیستم مذکور می‌پردازد. برای مثال این اپلیکیشن می‌تواند تقویم را برای آگاهی از قرار ملاقات راننده بررسی کرده و در خصوص حرکت به سمت محل ملاقات تذکر دهد.

    این سیستم بعلاوه مقاصد موردعلاقه راننده را شناسایی کرده و امکان انتخاب این مناطق را با یک کلیک فراهم می‌کند.

    اپلیکیشن ب.ام.و متصل بر روی همه خودروهای این شرکت که از خدمات رانندگی متصل برخوردارند، کار خواهد کرد. خدمات رانندگی متصل از ماه ژانویه بر روی همه خودروهای تولیدی ارائه شده و قرار است از ماه جاری وارد بازارهای اروپا شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط