فونیکسریمکسبهتام

پیشرفت ۸۶ درصدی آزادراه منجیل-رودبار

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه حفاری کل تونل‌های آزادراه منجیل- رودبار به پایان رسیده است، گفت: این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی به سرعت در حال انجام است.

پیشرفت ۸۶ درصدی آزادراه منجیل-رودبار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، علی نورزاد در بازدید از آزادراه 3.2 کیلومتری منجیل-رودبار، اظهار داشت: باقیمانده آزادراه قزوین- رشت که 11 کیلومتر طول دارد و یکی از قطعات مهم این آزادراه در تسهیل ترافیک منطقه محسوب می‌شود در دو قسمت طراحی شده است که بخش اول به طول 3.2 کیلومتر و بخش دیگر به طول 7.8 کیلومتر است.

    وی اظهار امیدواری کرد که با تکمیل این قطعه و اتصال آن به جاده موجود، گلوگاه ترافیکی محور رفع شود و بالاخص در ایام تعطیلات ترافیک عبوری به شکل روان برقرار شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص قطعه اول این آزادراه عنوان کرد: 5 دستگاه تونل به طول 2 هزار و 933 متر و4 دستگاه پل بزرگ به طول 535 متر از دیگر ابنیه فنی این مسیر 3 هزار و 200 متری است که نشان از صعوبت عملیات راهسازی در این آزادراه دارد. از مجموع دو دستگاه پل دره‌ای مسیر یک دستگاه تکمیل شده و دیگری در مرحله اجرای دال است.

    نورزاد در خصوص دو دستگاه پل رودخانه‌ای مسیر، گفت: پل رودخانه‌ای شماره یک در مرحله اجرای سرستون است و بخشی از باکس فلزی تابلیه وارد کارگاه شده است و مرحله زدن شمع‌های پل دوم نیز تکمیل و پایه‌ها در حال اجرا است.

    وی یادآور شد: 125 کیلومتر از آزادراه قزوین-رشت شامل 32 کیلومتر حدفاصل امام‌زاده هاشم تا شمال رودبار و 93 کیلومتر از جنوب منجیل تا قزوین در دست بهره‌برداری و عملیات اجرایی 11 کیلومتر آن حدفاصل منجیل-رودبار در حال انجام است.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه ادامه داد: عملیات اجرایی بخش اول این 11 کیلومتر به طول 3.2 کیلومتر در حال انجام و تا احداث بخش دوم آن به منظور بهره‌برداری از این قسمت می‌توان با احداث 2 دستگاه شیب راهه به طول 205 متر و 2 دستگاه پل بر روی رودخانه سفید رود آزادراه را به جاده موجود متصل کرد. وی در خاتمه در خصوص بخش دوم این آزادراه تصریح کرد: این مسیر به طول 7.8 کیلومتر نیز در مرحله تکمیل و تصویب مطالعات قرار دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو