فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد

افزایش ۴.۴ درصدی تردد از جاده‌ها در نیمه اول سال

عصر خودرو- رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل تردد از جاده‌ها ۴.۴ درصد رشد داشت که این عدد در تابستان رشد ۷.۵ تا ۷.۶ درصدی بود.

افزایش ۴.۴ درصدی تردد از جاده‌ها در نیمه اول سال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، داود کشاورزیان در مراسم افتتاح سامانه سپهتن اظهارداشت: در حال حاضر در سیستم حمل و نقل عمومی جاده‌ای بیش از 40 هزار دستگاه خودرو شامل ناوگان مسافری و باری جاده‌ای فعالیت می‌کنند.

    وی ادامه داد: همچنین 600 هزار نفر راننده فعال در حوزه حمل و نقل عمومی جاده‌ای داریم که از طریق همین میزان تعداد ناوگان مذکور سالانه 500 میلیون تن کالا حمل و 300 میلیون نفر مسافر جابجا می‌کنند.

    وی ادامه داد: میزان تردد در جاده‌ها افزایش یافته است در 6 ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نرخ تردد از جاده‌ها 4.4 درصد رشد داشت که این عدد در تابستان با رشد 7.5 تا 7.6 درصدی بود.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهارداشت: میزان تصادفات رانندگی تا سال 85 در حال افزایش بود اما با اجرای قوانین مختلف اجازه ندادیم تلفات رانندگی سالانه افزایش یابد و ابتدا در رقم سالانه 27 هزار نفر کشته متوقف شد و سپس طی 10 سال اخیر به تدریج کاهش یافت تا امروز که به 16 هزار و 700 نفر کشته در سال رسیده‌ایم که البته یک نفر هم رقم بالایی است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تلفات سوانح رانندگی در 5 ماه ابتدایی امسال هم نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد کاهش یافته است و در این مدت نسبت به سال گذشته 200 انسان کمتر در تصادفات رانندگی کشته شدند.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: اولویت این سازمان افزایش ایمنی و تدوین آیین‌نامه‌ها برای ارتقای ایمنی تردد در جاده‌ها است؛ از اقدامات شاخص در این حوزه نصب دوربین‌های ثبت تلفات سرعت است که پس از آزادراه‌های تهران-قم، تهران-ساوه، قم-اصفهان و برخی دیگر از آزادراه‌ها که این دوربین‌ها در آنها نصب شده است به تدریج آزادراه‌های دیگر نیز به این دوربین‌ها تجهیز می‌شوند.

    وی همچنین به راه‌اندازی سامانه سپهتن و مزایای آن اشاره کرد و گفت: با این سامانه می‌توان عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی و جاده‌ای را آنلاین و در لحظه کنترل کرد.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهارداشت: تاکنون 2 هزار و 500 دستگاه اتوبوس مسافری مجهز به سامانه سپهتن شده‌اند.

    کشاورزیان اظهار داشت: ناوگان مسافری از این پس با این سیستم به روز کنترل دقیق و آنلاین می‌شود البته هنوز این پروژه در ناوگان عمومی جاده باری نصب نشده است که معایبی دارد. مثلاً ممکن است راننده ناوگان باری بیش از 9 ساعت در روز رانندگی داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو