فونیکسریمکسبهتام

یازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو(۱۷)

خط تولید گیربکس اتوماتیک راه اندازی می شود

عصر خودرو- مدیرعامل گروه تولیدی پارس وحدت و آرایه ساز خودرو از راه اندازی خط تولید گیربکس اتوماتیک با همکاری شرکت آلمانی زاکس تا دوسال آینده در ایران خبر داد.

خط تولید گیربکس اتوماتیک راه اندازی می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰:۰۰

    ذبیح الله قاسم پور در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو»  با بیان اینکه کیفیت و استاندارد سازی قطعات از اصلی ترین برنامه های آینده گروه تولیدی پارس وحدت است، افزود: شرکت ما همواره در تلاش است  تا حضور قدرتمندی در نمایشگاه های داخلی و خارجی به خصوص در کشورهای اروپایی داشته باشد و این موضوع از دهه 70 در برنامه‌های اصلی گروه ما قرار دارد و توانستیم از حدود 10 سال گذشته قرار داد همکاری بلند مدتی را با شرکت زاکس آلمان (جوینت ونچر) در راستای کیفی سازی محصولات و انتقال تکنولوژی به امضا برسانیم که البته این همکاری با شرکت زاکس همچنان ادامه دارد. وی در مورد رفع تحریم ها و ورود سرمایه گذار خارجی  گفت:بعد از لغو تحریم ها و با توجه به پتانسیل های موجود در ایران برای ورود به صنایع مختلف شاهد رفت وآمدهای تیم های اقتصادی کشورهای مختلف به کشورمان هستیم  و در این راستا شرکت ما نیز با  ورود تیم های اقتصادی کشورهای خارجی  با شرکت های فرانسوی و یک شرکت اتریشی برای همکاری در حال مذاکره است.
    قاسم پور اظهارداشت: اگر موانع و مشکلاتی که در ورود سرمایه گذاران خارجی است، برداشته شود به طور یقین شاهد حضور سرمایه گذاران خارجی در آینده نزدیک خواهیم بود.
    وی افزود: در صورتی که شرایط برای حضور این مجموعه در بازار اروپا فراهم شود ، می توانند قطعات را در هر سطح کیفی به تولید ب و به کشور های اروپایی صادر کنند و امید است در آینده بازار های صادراتی خود را بیش از پیش گسترش دهیم.
    مدیرعامل گروه تولیدی پارس وحدت  با اشاره به اینکه هم اکنون برخی از قطعات گیربکس را به صورت انحصاری تولید و روانه بازار می کند، اظهارداشت: تلاش برای ارائه بهترین کیفیت مبتنی بر استاندارد روز را اصلی ترین دلیل رضایت مشتریان از محصولات برند های این مجموعه است  به طوری که  طی بیش از 20 سال فعالیت این مجموعه صنعتی، تبلیغ دهان به دهان مشتریان اصلی ترین دلیل گسترش فعالیت های گروه تولیدی پارس وحدت بوده است.
    بانک ها با صنایع همراه نیستند
    وی در باره همراهی بانک ها با قطعه سازان ،با بیان اینکه بانک ها برای کمک به تولید کنندگان را ندارند، گفت: همراهی نکردن بانک ها فقط به قطعه سازان باز نمی گردد بلکه کل صنایع با این معضل دست و پنجه نرم می کنند این در حالی است که در دنیا بانک ها با پرداخت وام کم بهره به صنایع به آنان کمک می کنند اما در کشور ما بهره وام ها به قدری بالا است که قطعه سازان توان باز پرداخت ندارند.
    قاسم پور ادامه داد: مشکل صنعت این است که نحوه تعامل بانک‌ها با بخش تولید مناسب نبوده و تقریبا رابطه‌ای ضد تولید است و از همه مهم‌تر بانک‌ها همه افراد درگیر با صنعت و تولید را عاجز کرده‌اند. مدیرعامل گروه تولیدی پارس وحدت افزود: مشکلی که در حال حاضر بخش قابل توجهی از قطعه سازان با آن رو به رو هستند این است که عمده محصولات خود را به دو خودرو ساز کشور می فروشند و این خود باعث به وجود آمدن یک نوع انحصار در داخل شده است باید تولید کنندگان قطعات با وارد کردن تکنولوژی های روز دنیا زمینه را برای صادرات قطعات خود فراهم کنند چرا که تنها راه خروج قطعه سازان از تنگناها و مشکلات موجود صادرات است.
    قاسم پور به واردات قطعات بی کیفیت چینی به کشور اشاره کرد و گفت: واردات بی‌رویه قطعات خودروی چینی مشابه، چه به صورت رسمی و چه غیررسمی، ضربه مهلکی به قطعه‌سازان خودروی داخلی وارد کرد.
    وی ادامه داد: متاسفانه برخی از تجار به سود و منافع  خود بیشتر از کیفیت  محصولات وارداتی توجه می کنند و از سوی دیگر هیچ کنترلی نیز از سوی نهادهای ذیربط در زمینه واردات قطعات بی کیفیت ندارند، هرچند دولت در زمینه جلوگیری از قاچاق برنامه هایی را داشته و بعضا نیز به اجرا گذاشته است، اما کافی نیست.
    دریافت نشان ملی کیفیت
    مدیرعامل گروه تولیدی پارس وحدت با بیان اینکه در روز ملی کیفیت توانسته است  از میان 50 شرکت نشان شایستگی را دریافت کند، گفت: ایجاد فرهنگ استفاده از قطعات با کیفیت در بین مصرف کنندگان را از عوامل مهم در جلوگیری از ورود قطعات بی کیفیت است.
    قاسم پور در باره میزان تولید این شرکت گفت: متاسفانه درچند سال اخیر به دلیل  مشابه سازی قطعات که از چین وارد نه تنها شرکت ما بلکه شرکت های قطعه سازی نتوانسته اند با ظرفیت کامل اقدام به تولید کنند. شرکت تولیدی پارس وحدت در 10 سال گذشته با ظرفیت 90 درصد تولید می کرد اما در حال حاضر  با زیر 50 درصد ظرفیت کار می کند .
    اصلاح برخی قوانین از سوی مجلس
    وی با بیان اینکه دولت از بخش خصوصی حمایت های لازم را می کند، گفت: باید حمایت از بخش خصوصی با سرعت بیشتری صور ت گیرد چرا اگر دولت تصدی گری خود را کاهش دهد و امور را به بخش خصوصی واگذار کند به طور یقین دیگر شاهد رانت و کالاهای قاچاق و بی کیفیت نخواهیم بود و می توانیم به بازار های جهانی بپردازیم.
    مدیرعامل گروه تولیدی پارس وحدت افزود: در راستای حمایت از بخش خصوصی  با نشست هایی که با نمایندگان مجلس داشته ایم قرار است در برخی از قوانین اصلاحاتی صورت گیرد که به طور حتم اعمال این اصلاحات می تواند به رونق و توسعه اقتصادی کمک کند .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو