فونیکسریمکسبهتام

یازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو(۱۰)

مدیر بخش بین‌المللی انجمن SMMT مطرح کرد: برای همکاری کامل آماده هستیم

عصر خودرو- در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو، برای نخستین بار شرکت‌هایی از انگلستان حضور دارند. این حضور نشان‌دهنده کم‌رنگ شدن تدریجی اثرات تحریم‌های چند ساله غرب و تمایل آنها به گسترش روابط تجاری با ایران است.

مدیر بخش بین‌المللی انجمن SMMT مطرح کرد: برای همکاری کامل آماده هستیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان موتوری بریتانیا (SMMT) یکی از مشارکت‌کنندگان در این نمایشگاه است. «مت اسمیت» مدیر بخش بین‌المللی این انجمن در گفت‌وگوی کوتاهی که با «عصرخودرو» داشت، آن را یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین انجمن‌های تجاری در بریتانیا معرفی کرد و گفت: شهرت این انجمن در کنار منابع و اطلاعاتی که در اختیار دارد، آن را در قلب صنعت خودروسازی بریتانیا قرار داده است. SMMT صدای صنعت موتوری بریتانیا را به گوش دولت، ذینفعان و رسانه‌ها می‌رساند و از منافع اعضایش در داخل و خارج از بریتانیا حمایت می‌کند. این انجمن دربرگیرنده بیش از 650 شرکت بریتانیایی فعال در حوزه صنعت خودرو است. وی درباره اهمیت صنعت خودروسازی این کشور گفت: در سال 2015 صنعت خودروسازی بریتانیا 34.3 میلیارد پوند صادرات داشت که معادل 12 درصد کل صادرات این کشور بود. گردش مالی این صنعت در سال گذشته به 71.6 میلیارد پوند و سرمایه‌گذاری خالص آن به 4 میلیارد پوند بالغ شد. همچنین این صنعت سال گذشته 18.9 میلیارد پوند به اقتصاد بریتانیا اضافه کرد.
    مدیر بخش بین‌المللی این انجمن در ادامه افزود: برای نخستین بار است که به ایران می‌آیم. او در مقابل این پرسش که بازار خودرو و قطعات ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: من اطلاعات زیادی درباره بازار ایران ندارم و در واقع به اینجا آمده‌ام تا وضع بازار را بررسی کنم. ایران بازاری بزرگ و جمعیت زیادی دارد، به همین دلیل ما انتظار داریم با فرصت‌های خوبی در اینجا آشنا روبه‌رو شویم. پیش از این آشنایی زیادی با بازار ایران نداشتم و در واقع اطلاعات کلی از این بازار داشتم ولی فکر می‌کنم در اینجا فرصت‌های خوبی وجود دارد.
    آقای اسمیت درباره تاثیر برداشته شدن تحریم‌های غرب بر بازار ایران و دیدگاه کشورهای اروپایی در این باره نیز گفت: من اطلاعات زیادی درباره جزییات این موضوع ندارم اما به اطراف که نگاه می‌کنم، تعداد زیادی از شرکت‌های بین‌المللی می‌بینم که در اینجا حضور دارند و این امر نشان می‌دهد که ایران بازار خوبی دارد. به همین دلیل می‌گویم که برای همکاری کامل با شرکت‌های ایرانی آماده هستیم. ما انجمنی متشکل از بیش از 650 شرکت فعال در حوزه صنعت خودرو هستیم و من اطمینان دارم که می‌توانیم همکاری خوبی با شرکت‌های ایرانی داشته باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط