فونیکسریمکسبهتام

درصورت تصویب مراجع ذیربط

تردد خودروهای شخصی پیرامون حرم مطهر رضوی ممنوع می شود

عصر خودرو- مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری مشهد گفت: با اجرای طرح مطالعاتی هسته مرکزی این شهر و در صورت تصویب مراجع ذیصلاح؛ تردد خودرودهای شخصی پیرامون حریم حرم مطهر رضوی ممنوع می‌ شود.

تردد خودروهای شخصی پیرامون حرم مطهر رضوی ممنوع می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سید مهدی امامی میبدی  افزود: طرح مطالعاتی هسته مرکزی شهر برای بهبود و ساماندهی وضعیت ترافیکی و آلودگی های زیست محیطی توسط این سازمان تهیه و برای تصویب به شورای عالی ترافیک وزارت کشور ارسال شده است.
    وی بیان کرد: در این مطالعات یک قسمت از برنامه های سازمان حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری مشهد، جلوگیری از تردد خودروهای شخصی به هسته مرکزی شهر و تبدیل کردن مسیرهای ورودی به حرم مطهر به پیاده راه است.
    وی اظهار کرد: لازمه اجرای این طرح تصویب آن در شورای عالی ترافیک وزارت کشور و گذراندن مراحل قانونی و ابلاغ آن به کلانشهرهای کشور می باشد و اکنون نیز نتیجه این مطالعات در شورای مزبور در دست بررسی است.
    به گفته وی، با اجرای این طرح تردد به سوی حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) از میدان بسیج (برق) و میدان شهداء با اتوبوس، خیابان اندرزگو(خسروی) با اتوبوس و تاکسی، میادین طبرسی ، بیت المقدس و عدالت پای پیاده انجام می‌ شود.
    مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری مشهد با اشاره به تاثیر اجرای طرحهای ترافیکی در کاهش سوانح رانندگی در این شهر گفت: در 10 سال گذشته اجرای طرحهای ترافیکی و روان سازی تردد در معابر عمومی مشهد حوادث رانندگی منجر به فوت در این شهر را 50 درصد کاهش داده است.
    امامی میبدی با بیان اینکه در 10 سال گذشته تعداد تردد خودروها در شهر مشهد دو برابر شده است.، اظهار کرد: در سال 1384 تعداد فوتی‌ های حوادث رانندگی شهر مشهد 484 نفر بود که این تعداد در سال 1394 به 275 نفر رسید.
    امامی در خصوص وضعیت ترافیکی شهر مشهد گفت: دو خط سامانه تندرو اتوبوس(بی آر تی) در شهر راه‌اندازی شده و روزانه دو هزار دستگاه اتوبوس واحد بطور متوسط یک میلیون نفر، قطار شهری حدود 130 هزار نفر و تاکسی نیز یک میلیون مسافر شهری را جابه جا می‌کند.
    مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر مشهد افزود: در دهه پایان صفر برای نخستین بار طرح خادمان ترافیک با بکارگیری 30 نفر در معابر عمومی اجرا شد که کمکی به روان سازی تردد در برخی از مناطق پر تردد ترافیکی شهر گردید.
    امامی از برگزاری همایش حمل و نقل در روز 26 آذر روز ملی حمل و نقل با همکاری سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر مشهد خبر داد و افزود: در این روز از خدمتگذاران صنعت حمل و نقل تقدیر می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو