فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

تحریم ایران به صادرات صنایع فرانسه آسیب زد

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی سایت خبری فاکس بیزینس گزارش داد که تشدید تحریم های بین‌المللی علیه ایران باعث خسارت شرکت های خودروسازی فرانسه شده است.

تحریم ایران به صادرات صنایع فرانسه آسیب زد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، پژوسیتروئن بزرگترین خودروساز فرانسه به همراه صدها شرکت کوچک دیگر به لحاظ سیاست های دولت فرانسه در تحریم بانکهای ایرانی لطمه ای دیده اند. دولت فرانسه از فعالیت بانک های ایرانی در زمینه پرداخت آینده برای صادرات جلوگیری می کند که این باعث می شود صادرات شرکت های فرانسوی به ایران و تحویل پول در آینده دچار مشکل شوند.
    چنین اقدامی باعث شده تا دولت فرانسه به شرکتهای صنعتی این کشور که با ایران همکاری می کنند، خسارت وارد کند. خزانه داری فرانسه از هرگونه آزاد شدن دارایی های بانک تجارت ایران در پاریس به منظور ضمانت پرداخت صادرات خودداری کرده است. اگرچه اتحادیه اروپا مهلت دو ماهه ای را برای پایان نقل و انتقالات مالی با بانک تجارت تعیین کرده است.
    فرانسه در زمینه تجارت قطعات خودرو همکاری های گسترده ای با ایران و شرکت ایران خودرو دارد. این در حالی است که جنرال موتورز، بزرگترین خودروساز آمریکا در ماه مارس امسال با خرید هفت درصد از سهام پژو به دومین سهامدار بزرگ این شرکت تبدیل شد.
    پیشتر بزرگترین خودروساز فرانسه اعلام کرده بود که ضمن تعطیلی یکی از کارخانه های خود در نزدیکی پاریس، هزاران فرصت شغلی خود را نیز به دلیل مشکلات مالی حذف می کند.

    http://asrekhodro.com/News/19963

    نوسان نرخ ارز مشکلی در تولید خودرو هیبریدی ایجاد نمی‌کند
    شش سال پیش در چنین روزی مدیر سابق صنایع خودرو سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: مشکلات ناشی از نوسان و افزایش نرخ ارز در پروژه تولید نخستین سواری هیبریدی کشور در حال حل شدن است. 
    رضا مفیدی با بیان اینکه افزایش و نوسان نرخ ارز محدودیت هایی را در این پروژه ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: قرار است معاونت فن آوری ریاست جمهوری و سازمان گسترش، افزایش هزینه های ارزی پروژه تولید خودرو سواری هیبرید را جبران کنند.
    وی ادامه داد: در حال حاضر مهم ترین مشکل پروژه های تحقیقاتی مربوطه در این حوزه، رشد و نوسان نرخ ارز است، بنابراین با توجه به آنکه بیشتر این پروژه ها در مراحل نهایی هستند، قرار شد تا حد ممکن ارز مرجع برای این پروژه ها تامین شده یا به لحاظ ریالی افزایش هزینه آنها جبران شود.
    مفیدی افزود: البته تاکنون مشکل جدی در راه تولید سواری هیبرید ایجاد نشده و این خودرو طبق برنامه نیمه اول سال آینده (1392) به تولید خواهد رسید. برای تولید انبوه این خودرو نیز نیاز به سرمایه گذاری توسعه ای وجود دارد تا تولید آزمایشی به تولید انبوه تبدیل شود.
    مدیر سابق صنایع خودرو سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان اینکه مشتریان اصلی سواری هیبرید مانند ستاد مدیریت مصرف سوخت و سازمان تاکسیرانی باید سرمایه گذاری لازم را برای تولید انبوه سواری هیبرید انجام دهند، خاطرنشان کرد: با توجه به بالاتر بودن قیمت سوا ری های هیبرید نسبت به نمونه معمولی آنها، این خودروها بیشتر برای استفاده در سیستم حمل و نقل عمومی در کلانشهرها و مناطق دچار مشکل آلودگی هوا مناسب هستند.

    http://asrekhodro.com/News/19943


    ارتقا به یورو 4 قیمت خودروهای تجاری را افزایش می‌دهد
    شش سال پیش در چنین روزی مدیرعامل سابق بهمن دیزل از افزایش قیمت خودروهای تجاری به دنبال ارتقای استاندارد آلایندگی آنها به یورو 4 خبر داد.  
    میرحکیم حسینی اظهار کرد: ارتقای استاندارد آلایندگی خودروهای تجاری به یورو 4 تا پایان سال جاری جزو مصوبات قانونی بوده و خودروسازان متعهد به اجرای آن هستند.

    وی با بیان اینکه با این حال این موضوع تبعاتی همچون رشد قیمت این محصولات را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال ارتقای یکی از انواع خودروهای تجاری به یورو 4 براساس ارز مرجع 1226 تومانی افزایش هزینه پنج میلیون تومانی را به دنبال خواهد داشت که این هزینه به قیمت فروش خودرو اضافه خواهد شد.
    حسینی ادامه داد: این در حالی است که در صورت عدم تخصیص ارز مرجع برای واردات قطعات و تجهیزات مربوط به استاندارد آلایندگی یورو 4، این هزینه بسیار بیشتر از این مقدار خواهد بود.
    مدیرعامل بهمن دیزل افزود: از آن گذشته تمام تجهیزات و قطعات مربوط به استاندارد یورو 4 وارداتی بوده و مستلزم خروج ارز از کشور است که شاید در شرایط فعلی خروج ارز برای واردات این تجهیزات چندان منطقی نباشد.
    وی با بیان اینکه شاید بهتر باشد که در شرایط فعلی ارتقای استاندارد آلایندگی خودروها به یورو 4 به تعویق افتاده و به شرایط بهتری موکول شود، تصریح کرد: به هر حال تمام تجاری سازان از نظر تجهیزات فنی آمادگی ارتقا به یورو 4 را دارند، اما این کار موجب افزایش قیمت این خودروها خواهد شد.

    http://asrekhodro.com/News/19942

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو