فونیکسریمکسبهتام

مدیر کل مسافری سازمان راهداری:

فرآیند‌های سنتی حمل ونقل در کشور ساماندهی می‌شود

عصر خودرو- باقرجوان گفت: رایند‌های سنتی حمل‌ونقل را ساماندهی و در قامت فناوری‌های نوین شفافیت را سرلوحه کار شرکت‌ها قرار می‌گیرد.

فرآیند‌های سنتی حمل ونقل در کشور ساماندهی می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اتحادیه شرکت های تعاونی کرایه بین شهری، داریوش باقرجوان مدیر کل مسافری سازمان راهداری با بیان اینکه باید فرایند‌های سنتی حمل‌ونقل را سامان داد و در قامت فناوری‌های نوین شفافیت را سرلوحه کار قرارداد، گفت: زمان آن فرارسیده که معضلات و چالش‌ها را یکی پس از دیگری با کمترین هزینه و بر مبنای علم حل کنیم و بازدهی و بهره‌وری حمل‌ونقل جاده‌ای کالا را به جایگاهی که شایسته آن است برسانیم که به‌یقین می‌توان گفت شاه‌کلید این ماجرا «بازارگاه‌های الکترونیکی حمل‌ونقل کالا» است.

    او افزود: هم‌اکنون سیاست سازمان راهداری در بحث مسافر درب به درب است و این سازمان در تلاش است تا با استفاده از شرکت‌های مجاز مسافران را به بهترین و راحت‌ترین شکل ممکن جابه‌جا کند. شرکت‌های مجاز حمل‌ونقلی بازوی کمکی سازمان محسوب می‌شوند و این شرکت‌ها می‌توانند بخشی از بار مسافری حمل‌ونقل را به دوش بکشند.

    مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، با بیان اینکه این شرکت‌ها با همراهی بازارگاه‌های آنلاین می‌توانند سریع‌ترین و مطلوب‌ترین خدمات را به شهروندان ارائه دهند گفت: در حال حاضر سازمان راهداری موافق با ورود سیستم‌های هوشمند به بخش حمل‌ونقل بوده و برای ارتقای کمی و کیفی این سیستم‌ها تمامی تلاش خود را انجام می‌دهد.

    به گفته باقرجوان، هم‌اکنون برخی از شرکت‌ها بدون داشتن مجوز حمل‌ونقل برون‌شهری اقدام به حمل‌ونقل مسافر البته با اپلیکیشن‌های رنگارنگ می‌کنند که سازمان راهداری به دنبال برخورد با این شرکت‌ها است چراکه حفظ جان مسافران جزء اهداف ذاتی سازمان راهداری بوده و این سازمان برای رسیدن به این هدف در برابر هر بی‌قانونی ایستادگی می‌کند.

    مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تأکید بر اینکه شرکت‌های حمل‌ونقلی برون‌شهری در صورتی می‌توانند اقدام به حمل‌ونقل مسافر کنند که دارای مجوز باشند.

    او در ادامه در خصوص ورود شرکت‌های حمل‌ونقلی به بازار گاه‌های اینترنتی تأکید کرد: در عصر حاضر شرکت‌هایی می‌توانند بهره‌وری بالا داشته باشند که همسو با دنیای مدرن حرکت کنند.

    باقرجوان با تأکید بر اینکه دوران حمل‌ونقل سنتی به پایان رسیده است، گفت: ماندگاری و رونق کمّی و کیفی شرکت‌های مرتبط با حمل‌ونقل در عصر جدید بدون حضور مؤلفه‌های هوشمندسازی محکوم‌به شکست است.بیشتر بخوانید: پدیده خاصی در اغلب مرزهای کربلا نداریم/پیش بینی گرد و خاک برای آسمان کربلا
    او با بیان اینکه شرکت‌های حمل‌ونقلی مجاز به حوزه حمل‌ونقل هوشمند در این بخش تلاش می‌کنند اظهار کرد: بازارگاه‌های جدید ارائه‌شده توسط این شرکت‌ها می‌تواند گام‌های اساسی برای حقوق شهروندی محسوب شود.در مسیر هوشمندسازی حمل‌ونقل حرکت می‌کنیم

    رحمت الله حاجی محمدعلی، رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی کرایه بین‌شهری نیز با بیان اینکه بازارگاه‌های الکترونیکی جایگاه خود را در عصر جدید پیدا کرده‌اند و این اتحادیه نیز با ایجاد اپلیکیشن تاکسی‌های کرایه‌ای سواری گام‌هایی را برای هوشمندسازی حمل‌ونقل مسافر برداشته است، گفت: بازارگاه الکترونیکی یک بازار و بستر مجازی حمل‌ونقل جاده‌ای است که تعاملات و انجام معاملات بین ارائه‌دهندگان و متقاضیان حمل‌ونقل جاده‌ای کالا از طریق اینترنت در آن صورت می‌پذیرد.

    او بیان کرد: با این ابزار، تعداد زیادی از صاحبان کالا، رانندگان و شرکت‌های باربری در سراسر کشور و حتی مسافری به‌صورت شبکه‌ای و به سهولت باهم مرتبط شده و به ارائه خدمات باکیفیت می‌پردازند.

    حاجی محمدعلی در مورد مزایای این بازارگاه‌ها گفت: با استفاده از این اپلیکیشن‌ها هزینه‌ها کاهش، درآمد‌ها و بهره‌وری افزایش‌یافته و با حذف فاصله بین این سه ضلع حمل‌ونقل، خودبه‌خود دست دلال‌ها و سودجویان کوتاه می‌شود.

    وی گفت: اصولا دلال زمانی پیدا می‌شود که 2 طرف معامله به هم دسترسی مستقیم نداشته باشند یا به دلایلی فاصله‌ای بین این 2 ایجاد شود.

    حاجی محمدعلی با بیان اینکه با وجود هزینه‌های بالای تولید و اجرای اپلیکیشن‌ها باید به سمت هوشمندسازی بخش حمل‌ونقل برویم تأکید کرد: این شیوه نوین سال‌هاست که در دنیای مدرن به کار گرفته‌شده و به نظر می‌رسد به همت نواندیشی مسئولان حمل‌ونقل کشور، بستر‌های لازم فناورانه برای استفاده از این شیوه در ایران نیز فراهم‌شده است.

    وی در نهایت گفت: اتحادیه شرکت‌های تعاونی کرایه بین‌شهری در اوایل هفته مهر امسال از سامانه هیلو که برای جابه جایی مسافران بین شهری طراحی شده است رونمایی کرد و قصد دارد این سیستم را به‌صورت پایلوت یک‌ماهه در تهران اجرا کند. البته گام‌های ابتدایی اجرای این نرم‌افزار با اربعین شروع‌شده است.
    اجرای پایلوت سامانه اینترنتی برای تاکسی‌های بین شهری پلاک تهران
    مهدی شاهسواری با بیان اینکه متأسفانه سامانه حمل‌ونقل کشوری به‌خصوص بین‌شهری به‌هم‌ریخته است گفت: یکی از دغدغه‌های ما اصلاح و به‌روزرسانی سامانه بود که این مورد را در طول یک سال گذشته با سازمان راهداری در میان گذاشته‌ایم و خوشبختانه نگاه این سازمان به این مقوله بسیار مثبت بود.

    او بیان کرد: سامانه‌های حمل‌ونقل هیلو می‌توانند با کنترل رفت‌وآمد مقاصد مسافران امنیت خاطر را برای خانواده‌ها ایجاد کند.

    شاهسواری گفت: به‌طور یقین استفاده از این سیستم می‌تواند علاوه بر امنیت خاطر برای خود شهروندان و سازمان راهداری و پلیس که حافظ جان و مال مسافران است ارائه‌کننده آمار منسجم از میزان تردد و حمل‌ونقل شهروندان از طریق تاکسی‌های بین‌شهری باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط