فونیکسریمکسبهتام

در گفت و گو با مدیر تامین گروه GISP عنوان شد

رونق اشتغال در صنعت قطعه‌سازی با حمایت از تامین‌کنندگان

عصر خودرو- در کسب و کارهایی مانند GISP هر چند بیش از هر چیز سمت توزیع و حضور در بازار قطعات یدکی دیده می‌شود، اما این کسب و کارها سمت دیگری نیز دارند که شاید کمتر دیده شود اما از نظر اهمیت، جایگاه بالایی دارند و آن سمت تامین قطعات و چگونگی ارتباط با تامین‌کنندگان است. مدیریت تامین در گروه GISP بر عهده مهرداد رحیمی نژاد است که در همین زمینه گفت وگویی با وی داشتیم.

رونق اشتغال در صنعت قطعه‌سازی با حمایت از تامین‌کنندگان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، مدیر تامین گروه GISP در زمینه وضعیت تولید کنندگان قطعات یدکی گفت:"خوشبختانه در سال‌های اخیر در زمینه تولید قطعات یدکی به جایگاه مناسبی رسیده‌ایم و توانایی بعضی از تولید کنندگان قطعات یدکی کشورمان بسیار بالا است تا جایی که در بعضی موارد صادرات قطعات یدکی به اروپا هم داشته‌ایم اما این صنعت هم مانند بقیه بخش‌های اقتصاد این روز‌ها مشکلاتی دارد که بیشتر در حوزه تامین مواد اولیه و بعضا ترخیص مواد اولیه از گمرک است که زنجیره تامین ما را تحت فشار گذاشته است."
    با وجود نوسانات در فعالیت برخی از تامین کنندگان، GISP باید بتواند روند ثابتی را در زمینه تامین قطعات در بازار ایجاد کند. این مسئله به توانایی واحد تامین در شکل ارتباط و سفارش به زنجیره تامین باز می‌گردد. رحیمی نژاد در این زمینه گفت:"در GISP ما تا حد زیادی به صورت Just in Time عمل می‌کنیم و حجم زیادی از قطعات را در انبار نگهداری نمی‌کنیم. برای همین بسیار مهم است که بتوانیم نظم سفارشات و تامین را از تامین‌کنندگان به خوبی مدیریت کنیم. برای این منظور مدت زمان لازم میان سفارش تا تولید را برای هر یک از تامین کنندگان ارزیابی کرده‌ایم و با انطباق آن با وضعیت درخواست‌ها در بازار، سفارش‌های 3 ماهه تا حتی 1 ساله را برنامه‌ریزی می‌کنیم. یکی از کارهایی که در این حوزه باعث می‌شود کسری کالاها را به حداقل برسانیم، همکاری با چند تامین کننده مختلف است. یکی از الزامات گروه ما، تامین از تولید ‌کنندگان خطوط تولید خودروسازان است و در این زمینه همیشه تلاش کرده‌ایم با برترین تولید کنندگان همکاری کنیم و با وجود مشکلاتی که برای تولید کنندگان وجود دارد سعی می‌کنیم با همکاری یکدیگر، روند تولید و عرضه قطعات را مستمر ادامه دهیم."
    وی در پایان افزود:"شعار همیشگی ما تامین قطه ایرانی اصل است و همیشه تلاش کرده‌ایم با حمایت از تولید کنندگان، تلاش کنیم تا حدی که از توان GISP بر می‌آید در حفظ اشتغال و رونق تولید تلاش کنیم. مواردی وجود دارد که واردات یک قطعه بسیار سودآور تر از تولید آن است اما مدیریت عامل مجموعه همیشه بر تامین قطعات از تولید کنندگان برتر خطوط تولید خودروسازان تاکید داشته‌اند."

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو