فونیکسریمکسبهتام

پنجمین نمایشگاه خودرو تهران (۷۷)

کشنده جدید پیلسان در اتواکسپو تهران رونمایی شد

عصر خودرو- مجتمع صنعتی پیلسان به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین زیرمجموعه‌های گروه ماموت در اتواکسپو تهران حضور بسیار فعال و گسترده‌ای داشت. این شرکت در نمایشگاه برای نخستین بار از کشنده جدید خود بانام «پیلسان ۵۴۰» که در بازارهای جهانی بانام سیتراک C۹H شناخته می‌شود رونمایی کرد. در این مطلب نگاهی به این کشنده جدید خواهیم انداخت.

کشنده جدید پیلسان در اتواکسپو تهران رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، پلیسان 540 که در حقیقت نسخه فیس لیفت خودرو 480 به‌حساب می‌آید و همان‌طور که از نامش پیداست از یک موتور 540 اسب بخاری بهره می‌برد.

    موتور نصب‌شده بر روی این خودرو یک نسخه 6 سیلندر خطی 13 لیتری تحت لیسانس MAN است که خروجی آن 540 اسب بخار قدرت و 2500 نیوتن متر گشتاور است. این موتور توربو دیزل به اینترکولر ، سیستم تقسیم سوخت مشترک، گرم‌کن ورودی هوای موتور، کاتالیزور هوشمند و سیستم مصرف سوخت بهینه مجهز است. خروجی این موتور از طریق یک گیربکس اتوماتیک 12 سرعته AMT ساخت ZF به چرخ‌های این کشنده انتقال پیدا می‌کند. این گیربکس  به ریتاردر  5 مرحله‌ای و امکان تعویض دنده به‌صورت دستی نیز مجهز شده است.

     

    شاسی این کشنده 44 تن یک شاسی فولادی با مقاومت کششی بالا باضخامت 10 میلی‌متر تحت لیسانس MAN آلمان است و اکسل‌های آن نیز در محور عقب به قفل دیفرانسیل مجهز شده‌اند.

    دو مخزن سوخت تعبیه‌شده بر روی این کشنده 6.48 متری 400 و 860 لیتر مجهز به گرم‌کن  است که مجموعاً 1260 لیتر سوخت را در خود ذخیره می‌کنند. مخزن ادبلو تعبیه‌شده در این خودرو نیز 40 لیتر ظرفیت دارد.

    سیستم تعلیق این کشنده در محور جلو به‌صورت فنر پارابولیک با همراه میل موج گیر و کمک‌فنر است و در محور عقب نیز از سیستم تعلیق بادی چهار بالنی باقابلیت تنظیم دستی و اتوماتیک بهره می‌برد.

    سیستم ترمز این محصول از برند معتبر WABCO تأمین‌شده که دو مدار مستقل پنوماتیکی را شامل می‌شود و ترمزهای هر دو محور نیز به‌صورت دیسکی هستند. سیستم‌های ترمز این کشنده علاوه بر بهره‌گیری از ABS و ASR(سیستم ترمز ضد لغزش) به سیستم‌های EBL(سیستم الکترونیکی توزیع نیروی ترمز)، EBS(سیستم الکترونیکی کنترل پایداری)، ESC(سیستم الکترونیکی کنترل پایداری)، AEBS(سیستم ترمز اضطراری پیشرفته)  و ترمز اگزوز و موتور اتوماتیک نیز مجهز شده است.

    از سستم های فنی که بگذریم، وارد اتاق و کابین می‌شویم. کابین نصب‌شده بر روی پیلسان 540 نسخه Luxury Edition تحت لیسانس MAN سری C9H-E است که اتاق سقف بلند دارد و به دو تخت خواب عریض مجهز شده است. این کابین به جک بالابر هیدرولیکی و الکترکی مجهز است و تعلیق بادی آن با چهار بالن کار می‌کند. این کابین تأییدیه استاندارد استحکام کابین از اتحادیه اروپا را نیز اخذ کرده است.

    در کشنده 540 پیلسان امکانات رفاهی بسیاری وجود دارد که از این میان می‌توان به سیستم صوتی و تصویری پیشرفته به همراه مانیتور 12.3 اینچی، کلاستر دیجیتال، دوربین 360 درجه، تعلیق بادی صندلی راننده و شاگرد، غربیلک فرمان مجهز به دکمه‌های کنترلی و دارای پدال تنظیم ارتفاع و زاویه، آینه‌های برقی مجهز به گرم‌کن، پرده‌های جانبی، شیشه‌بالابر برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغ‌های جلو مجهز به نورسنج باقابلیت کارکرد به‌صورت اتوماتیک، فن ترموستات سیلیکونی، قطع کن دستی باتری، بوق بادی و برقی، هشداردهنده حرکت دنده‌عقب، پیش گرم‌کن برقی و فیلتر آبگیر سوخت، سیستم گاز درجا، نشانگر گرفتگی فیلتر سوخت، ریموت قفل درها، کروز کنترل، تاخوگراف، پورت استاندارد برای اتصال ترمز و برق تریلر، چرخ پنجم مجهز به پروژکتور، سیستم دوربین چهار جهت باقابلیت ثبت و ضبط وقایع، سیستم هشدار تعویض لنت، بخاری و کولر در جا، مجوز حمل کالاهای خطرناک، یخچال داخل کابین،؛ سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سیستم مانیتورینگ فشار باد تایرها و سیستم هشدار خروج از خط اشاره کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط