فونیکسریمکسبهتام

پنجمین نمایشگاه خودرو تهران (۷۴)

رویکرد «تازه» پیلسان در مارکتینگ خودروهای تجاری

عصر خودرو- توفیق یگانه مدیر بازاریابی مجتمع صنعتی پیلسان در حاشیه پنجمین اتواکسپو تهران در گفت‌وگو با خبرنگار عصر خودرو توضیحاتی را در خصوص رویکرد «تازه» پیلسان در حوزه مارکتینگ خودروهای تجاری عنوان کرد.

رویکرد «تازه» پیلسان در مارکتینگ خودروهای تجاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»،  مجتمع صنعتی پیلسان یکی از قدیمی‌ترین زیرمجموعه‌های تجاری گروه ماموت است که در نمایشگاه خودرو امسال از محصول نسخه جدید کشنده خودرو با نام پیلسان 540 رونمایی کرد. این محصول جدید نسخه فیس لیفت خودرو پیلسان 480 به‌حساب می‌آید که علاوه بر مشخصات فنی متفاوت، از طراحی مدرن‌تر و امکانات رفاهی و ایمنی جدیدتری بهره می‌برد.

    مدیر بازاریابی مجتمع صنعتی پیلسان در ابتدا بابیان این موضوع که نمایش هویت برند پیلسان در اولویت اهداف حضور این مجموعه در نمایشگاه خودرو تهران بوده است گفت: هویت‌سازی جدیدی که برای خودروهای تجاری پیلسان انجام‌شده در راستای معرفی بهتر کاراکتر خودرو تجاری بوده است.

    تدوین هویت بصری جدید با هدف تغییر رویکرد و نگاه سنتی محصول محور با رویکرد برند محور انجام شد که در نمایشگاه های خودرو تبریز، اصفهان و یزد در طراحی غرفه استفاده شد. اما در نمایشگاه تهران و با توجه به حضور یکپارچه و منسجم گروه ماموت، امکان پیاده سازی صد در صدی هویت بصری هر شرکت به صورت مجزا امکان پذیر نبود. پس طراحی و ساخت ماکت خطی خودرو که به نوعی تلفیق گوریلا مارکتینگ با یک ایونت TTL بود و یا بهره‌گیری از هوش مصنوعی در تدوین کلیپ ها که اتفاقا بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت و به نوعی بازتاب آرکی تایپ جستجوگر (Explorer) برند پیلسان است اجرا شد.

     

    یگانه اضافه کرد: درگذشته مجتمع صنعتی پیلسان همانند بسیاری دیگر از شرکت‌های تولیدکننده خودروهای تجاری در کشور صرفاً به سراغ تکنیک‌های بازاریابی تولید و فروش محور می‌رفت اما در سال گذشته با تغییر سیاست‌های مارکتینیگی به سراغ هویت‌سازی محصولات با استفاده از المان‌هایی رفته که کاراکتر محصولات را در ذهن مخاطب هدف حک کند. تغییر برچسب های کناری کشنده ها (دیکال) و استفاده از کانسپت فیل خشمگین که تناسب بیشتری با نام برند پیلسان دارد نیز در راستای پیاده سازی همین سیاست هاست.

    مدیر بازاریابی پیلسان در انتها با اشاره به این‌که حرکت این شرکت به‌سوی سازمانی مدرن و چابک نه‌تنها در ظاهر بلکه در باطن هم اتفاق افتاده است گفت: اپلیکیشن پیلبان که یک اپلیکیشن مدیریت ناوگان یا FMS است در همین راستا تو تیم ماموت کانکت که از دیگر زیرمجموعه‌های گروه ماموت می باشد، توسعه یافته است و این شرکت قصد دارد تا در سال آینده محصولات تولیدی خود را به همراه مجموعه به‌صورت فابریک و از در کارخانه به‌صورت connected car روانه بازار کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط