فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان صنعت و معدن خراسان رضوی:

۱۴ هزار نفر در صنعت قطعه سازی خودرو خراسان رضوی فعال هستند

عصرخودرو : رئیس سازمان صنعت و معدن خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۱۴ هزار نفر در صنعت قطعه سازی خودرو خراسان رضوی فعال هستند.

۱۴ هزار نفر در صنعت قطعه سازی خودرو خراسان رضوی فعال هستند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از تسنیم, راضیه علیرضایی اظهار داشت: صنعت خودروسازی به دلیل ماهیت ویژه خود با شمار زیادی از صنایع فلزی، ریخته گری، ماشین سازی، شیمیایی، الکترونیک، رایانه و نساجی در ارتباط است و ارزش افزوده مناسب ایجاد می‌کند.
    وی خاطرنشان کرد: استان خراسان رضوی در حال حاضر با داشتن 350 واحد قطعه سازی حدود 18 درصد ظرفیت قطعه سازی کشور را در اختیار دارد.
    علیرضایی بیان کرد: صنعت ساخت قطعات و مجموعه های خودرو با سابقه طولانی که با شروع به کار شرکت قطعات اتومبیل رضا در سال 1346 در استان فعالیت خود را آغاز کرد، در حال حاضر در مقایسه با دیگر صنایع فعال در استان خراسان رضوی از نظر تعداد 6.1 درصد واحدهای تولیدی، از نظر سرمایه گذاری 7.5 درصد و از نظر اشتغال 7.6درصد شاغلان بخش صنعت استان را به خود اختصاص داده است.
    وی سهم کارخانه‌های تولید قطعات و مجموعه‌های خودرو از کل ارزش تولیدات صنعتی استان را 10 درصد عنوان می‌کند.
    علیرضایی با اشاره به جایگاه برتر استان در تولید قطعات خودرو تأکید کرد: استان خراسان رضوی در حال حاضر حدود 13.5 درصد قطعات خودرو را برای شرکت ساپکو تامین می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط