فونیکسریمکسبهتام

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان:

قطعه سازان بزرگ دنیا در انتظار رفع تحریم های ایران هستند

عصر خودرو :عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت: رفع تحریم ها امکان این را فراهم می کند که قطعه سازان، قطعات را از محل های اصلی تهیه کنند تا لازم نباشد از شرکت های دسته دوم و سوم یا از طریق دور زدن تحریم ها با هزینه بالا تهیه کنند.

قطعه سازان بزرگ دنیا در انتظار رفع تحریم های ایران هستند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، عضو هیأت مدیره قطعه سازان خودرو با بیان این مطلب درباره آینده قطعه سازان گفت: شرایط قطعه سازان ارتباط مستقیم با خودرو سازان دارد وقتی تولید خودرو بالا برود، تولید قطعات خودرو نیز بالا می رود اما اگر تولید خودرو کم یا متوقف شود قطعه سازان به سرعت وارد شیب نزولی تولید می شوند.

    محمدرضا نجفی منش با اشاره به تولید خودرو در سال 90 گفت: در سال 90 تولید خودرو به تعداد یک میلیون و 650 هزار دستگاه رسید، اما در سال 91 و 92 که تعداد تولید خودرو به 730 هزار دستگاه رسید و همین امر منجر به تعدیل نیروی خیلی از قطعه سازان شد. اما مجدد با افزایش تولید در سال 93 و تولید یک میلیون و 140 هزار دستگاه شرایط برای خودروسازان و به دنبال آن قطعه سازان بهبود پیدا کرد.

    این کارشناس صنعت خودرو با پیش بینی تولید یک میلیون و 400 هزار دستگاه در سال جاری اظهار داشت: این امید می رود که با افزایش تولید شرایط قطعه سازان در سال جاری بهتر از سال گذشته شود. همچنین به طور  مستقیم به تهیه با کیفیت و قیمت مناسب تر قطعات کمک می کند که این موضوع در چرخه مالی این شرکتها موثر است.

    نجفی منش تصریح کرد: از هم اکنون قطعه سازان بزرگ دنیا که علاقه مند به همکاری با صنعت خودرو ایران بودند در این خصوص مذاکرات خود را شروع کردند تا مقدمات را برای بعد از توافقات فراهم کنند که بلافاصله بعد از توافق همکاری ها از سر گرفته شود.

    او با اشاره به جلسات منظم قطعه سازان با وزیر صنعت، معدن و تجارت، شورای سیاست گذاری خودرو و سازمان گسترش درباره شرایط این گروه در بازار سرمایه خاطر نشان کرد: وضعیت قطعه سازان در بورس وضعیت بدی نیست اما با توجه به کاهش درآمد این شرکت ها اقبال کم است.

    این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه ورود دولت به قیمت گذاری جز ضرر، حاصلی ندارد گفت: قیمت باید با سازو کار بازار تعیین شود و باید مکانیزم قیمت گذاری به بازار سپرده شود.

    عضو هیأت مدیره قطعه سازان تمام خودروسازان در پایان از آماده شدن (سند خودرو) خبر داد و گفت: مراحل نهایی تهیه (سند خودرو) در حال انجام است که در روز صنعت رونمایی شود تا بعد از چند سال شاهد یک سند توسعه استراتژی صنعتی تأیید شده باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط