فونیکسریمکسبهتام

پرونده وام خودرو (۸۵)

خودروسازان ریسک بزرگی کردند

عصر خودرو- معاون بازاریابی و فروش سایپا درباره طرح وام ۲۵ میلیون تومانی خرید خودرو گفت: خودروساز با پذیرش این نوع ثبت نام ریسک بزرگی را پذیرفته زیرا طبق روال قبلی ۵۰ درصد نرخ خودرو را به عنوان حقوق مالکانه می گرفتیم ولی الان پیش‌پرداخت ۲۰درصد شده است.

خودروسازان ریسک بزرگی کردند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، خان کرمی معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو در یک گفتگوی تلویزیونی در پاسخ به این پرسش که کدام یک از محصولات ایران خودرو  در این طرح عرضه  شده است گفت : درفرآیندی که طراحی کردیم تقریبا همه محصولات  ایران خودرو اعم از گروه های 206، پژو 405 ، تندر ، سمند ، خودروهای رانا ، دنا و وانت آریسان و پی کاپ  تندر یعنی  حدود 20 خودرو را شامل می شود .

    وی افزود : پژو پارس سال که  مطلوبیت  ویژه در بین مشتریان دارد  نیز در این طرح مشارکت داده شده است .

    در ادامه رضا تقی زاده معاون بازاریابی  و فروش گروه  خودروسازی سایپا گفت : این طرح حدود 18 نوع خودرو از جمله انواع  پراید ، تیبا ، گروه  ال 90 پارس تندر  ، آریو، برلیانس و از وانت ها  وانت پی کاپ دوکابینه ریچ و وانت 151 و زامیاد را شامل می شود.

    در ادامه خان کرمی  درباره فرآیند ثبت نام گفت : با توجه به اینکه  روز نخست ازدحام بود در ساعات اولیه  کمی اختلال ایجاد  شد  اما از ساعت 10 و 40 دقیقه فرآیند ثبت نام شروع شد و تا ساعت 13 ، حدود 5500 دستگاه و تا ساعت حدود 17 و پانزده دقیقه  حدود 11 هزار  پیش ثبت نام  انجام شد و از این مقدار تا ساعت 17 حدود 7 هزار و 200 دستگاه واریز وجه داشتند .

    خان کرمی با بیان اینکه توزیع نسبی مناسبی  در استقبال از انواع خودروهای تولید ایران خودرو داشتیم افزود : پژو 405 حدود سه  هزار دستگاه و سمند حدود 2400 دستگاه و گروه  206 حدود 2700 دستگاه و پارس  حدود 1000 دستگاه و دنا و ارنا حدود 1000 دستگاه  و تندر و وانت ها  حدود 800 دستگاه ثبت نام شد.

    در ادامه  تقی زاده معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی سایپا با اشاره به اینکه تقاضا بیشتر برای تیبا وپراید بود گفت : حدود 70 درصد از ثبت نام ها برای این  دو گروه بود  و حدود 20 درصد  از متقاضیان هم گروه تندر و پارس تندر و حدود 6 درصد وانت های زامیا و 4 درصد بقیه آریو و برلیانس و ریچ را انتخاب کردند .

    خان کرمی معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو درباره زمان تحویل  خودروها گفت : بحث بر این  بود خودروهایی باید تحویل  مشتریان شود که تحویل آن فوری باشد .

    وی با اشاره به اینکه  حدود 1200 دستگاه خودرو  در روز تولید  می کنیم و از نظر تحویل مشکلی  نخواهیم داشت افزود: حداقل زمان تحویل، یک هفته  تا حداکثر یک ماه پس از زمان تکمیل  مالی است.

    در ادامه تقی زاده گفت :  با توجه به  اینکه ظرفیت های پارکینگ های سایپا محدود است ابتدا خودروهای موجود در نمایندگی ها به محض اینکه  مدارک تکمیل شد  خودرو  همان روز تحویل مشتری  می شود و خودروهای داخل پارکینگ نیز بلافاصله حمل می شود  و خودروهایی  که  در مرحله تولید  هستند تا حدود  یک ماه تحویل  مشتری می شود .

    وی افزود : بر اساس مصوبه  ، این طرح تا 30 اردیبهشت سال 95 خودروهای قابل تحویل بود بنابراین اگر کسی بخواهد  در طرح سایپا ثبت نام کند و بخواهد خودرویش را در بهمن یا اسفند یا آذر و فروردین  تحویل بگیرد برای آن ماه مورد نظرش  هم ظرفیت ثبت نام گذاشتیم وبه پیش پرداخت  او سود مشارکت 28 درصدی  تعلق می گیرد .

    در ادامه خان کرمی معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه نرخ سود مشارکت مناسبی داریم گفت: تا سقف  28 درصد پرداخت  می کنیم .

    وی افزود: این طرح شامل خودروهای تحویل  فوری یعنی حداکثر 30 روزه  خواهد بود  و شامل خودروهای آتی نیست به همین علت  فرآیند را برای تولید روزانه  و ظرفیت ها  برای ثبت نام را بر این اساس  طراحی کردیم.

    سند خودرو  به نام متقاضی صادر می شود

    تقی زاده معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی سایپا هم گفت : نرخ  سود مشارکت  ما 28 تا 30 درصد است  و در طرح های فروش عادی از 26 تا 28 درصد براساس نوع خودرو  متغییر است.

    وی درباره امکان واگذاری خودروهای با وام 25 میلیونی گفت: از نظر قانونی نمی توان آن را واگذار کرد زیرا سند آن در رهن شخص ثالث است اما برخی توافقی  انجام می دهند  که توصیه ما این است  این کار را نکنند  .

    خان کرمی معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو گفت : سند خودرو  به نام متقاضی صادر می شود و دررهن شرکت خودروساز  باقی می ماند تا زمانی  که تسویه حساب یا اقساط را پرداخت کند .

    تقی زاده معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی سایپا درباره طرح وام 25 میلیون تومانی خرید خودرو گفت : خودروساز با پذیرش  این نوع ثبت نام ریسک بزرگی  را پذیرفته  زیرا طبق  بخشنامه و روال  قبلی  50 درصد از نرخ خودرو  را  به عنوان  حقوق مالکانه  می گرفتیم و اطمینان داشتیم شخصی که 50 درصد از پول  خودرو را پرداخته احتمال اینکه  اقساط آن را کامل  پرداخت کند زیاد است  در  نتیجه  ما فقط 2 تا 3 درصد ریزش  داشتیم اما در این طرح  پیش پرداخت، 20 درصد شده  است  .

    تقی زاده گفت : مشتریان هر قدر میزان پیش پرداخت خود را بیشتر کنند در پایان 4 سال سود کمتری خواهند پرداخت .

    وی با اشاره به اینکه  1500 قطعه ساز خودرو  داریم افزود: افزایش  کیفیت خودرو  فقط به خودروساز  بستگی ندارد بلکه به قطعه سازان هم بستگی دارد و باید فرآیند ها بهبود یابد و فناوری بیشتری وارد کشور و سرمایه گذاری بیشتری شود  تا کیفیت افزایش  یابد .

    تقی زاده ادامه داد :  روند رو به رشدی را در کیفیت  خدمات رسانی به مشتری  داریم.

    در ادامه  خان کرمی معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو گفت : پارسال تیراژ خودروها  را افزایش دادیم و امسال مقوله  کیفیت را طراحی کردیم و شورای عالی  کیفیت   تشکیل شد  و حدود 700 طرح  کیفی  و طراحی  چه از نظر قطعه  و چه از نظر فرآیند تحویل و تولید در حال اجراست و روز به روز  بهبود می یابد .

    وی افزود : هدف کیفی  ایران خودرو  برای محصولات  این است که  به گونه ای شود که  خودروهای تولیدی این شرکت  زیر 10 هزار کیلومتر مراجعه  به نمایندگی برای دریافت خدمت نداشته باشد .

    تقی زاده معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی سایپا با اشاره به اینکه  این وام در حال حاضر یک ونیم میلیون تومان خرید و فروش  می شود، از مردم خواست  فقط به نمایندگی های مجاز مراجعه کنند  و به سایت ها  و پیامک های غیر معتبر  توجه نکنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو