فونیکسریمکسبهتام

گفت‌و‌گو با ۲ عضو کمیسیون صنایع مجلس

ارزیابی نمایندگان از شگرد جدید خودروفروشی

عصر خودرو: دو نفر از نمایندگان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارزیابی خود را نسبت به طرح جدید دولت برای اعطای وام ۲۵ میلیون تومانی برای خرید خودرو بیان کردند.

ارزیابی نمایندگان از شگرد جدید خودروفروشی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز،  پس از آنکه سه دولتمرد از بسته خروج از رکود سخن گفتند و از ارائه تسهیلات 25 میلیون تومانی برای خرید خودرو سخن به میان آوردند دستورالعمل اعطای وام خودرو تا سقف 25 میلیون تومان و با نرخ سود 16 درصد تصویب و مقرر شد این مصوبه تا پایان اردیبهشت ماه 95 اعتبار داشته باشد.

    با توجه به این موضوع برخی از کارشناسان بازار خودرو معتقدند که در صورت اجرایی شدن تسهیلات 25 میلیون تومانی برای خرید خودرو، بازار این کالای بادوام در چهار ماه پایانی سال با رونق و جنب و جوش زیادی مواجه خواهد شد.

    حال ارائه وام 25 میلیونی خودرو از نیمه دوم آبان ماه آغاز شده است. اما نمایندگان مجلس نسبت به طرح جدید دولت برای خرید خودرو و اعطای وام 25 میلیون تومانی چه موضعی دارند؟

    محسن بیگلری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید: من موافق این موضوع هستم و معتقدم این طرح خوبی است و باعث تکان خوردن خرید و فروش خودرو می‌شود، همان روز اول 12 هزار خودرو فروخته شد.

    او ادامه می‌دهد: بسیاری از مردم قبل از این طرح نمی‌توانستند وام دو میلیون تومانی بگیرد اما با دادن وام 25 میلیون تومانی هم تولید کننده چرخه تولیدش می‌چرخد و هم مصرف کننده خودرو می‌خرد و من در مجوع با این موضوع موافق هستم و معتقدم طرح بسیار جالب و خوبی است.

    بیگلری خاطر نشان می‌کند: با این سیاست دولت نیز خودرو‌ساز و قطعه‌ساز نفع می‌کند و از طرفی بازار از رکود خودرو خارج می‌شود.

    او تصریح می‌کند: این طرح جا افتاده است و تکان بسیار خوبی در صنعت خودرو داده‌است و از زمان شروع پول زیادی وارد چرخه اقتصاد شده‌است.

    همچنین الله‌وردی دهقانی، دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این باره می‌گوید: این طرح داروی مسکن است و از رکودی که در صنعت خودروسازی ایجاد شده تا حدودی جلوگیری می‌کند. اما خودروسازان ما باید فکر اساسی و نوعی خانه تکانی در نوع مدیریت هم در هزینه‌های مالی و هم در کیفیت محصولات کند و از طرفی دقت در انتخاب همکاران بین‌المللی برای تساعد بازارهای منطقه به فکر صادرات باشد.

    او ادامه می‌دهد: این موارد می‌تواند خودروسازان ما را نجات دهند اما این شرایط و دادن وام 25 میلیون تومانی موقتی است تا بتوانیم از رکود خارج شویم.

    دهقانی خاطر نشان می‌کند: در شرایط فعلی کاری غیر از این نمی‌توانست کرد صنعت خودرو بزرگترین صنعت کشور است و چندین هزار اشتغال دارد و با وجود شرایط تحریم‌ها و مشکلات موجود این صنعت نباید به سمت ورشکستگی ‌رود و به صلاح کشور نخواهد بود و باید به این صنعت کمک کرد.

    دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن در پایان سخنانش بیان می‌کند: دولت باید استراتژی‌ها و سیاست‌گذاری‌های خود را تغییر دهد و از طرفی خودروسازان را تحت فشار قرار دهد و خود خودروسازان نیز باید از مشکلات پند بگیرند و سعی کنند خودشان را از رکود خارج کنند و خودروهایی جدید و با کیفیت بالا، با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهند.

     

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو