فونیکسریمکسبهتام

پرونده وام خودرو (۱۳۰)

جلسه ویژه خودرویی در وزارت صنعت

سقف وام ۲۵میلیونی تعیین می‌شود

عصر خودرو- امروز نمایندگان شرکت‌های خودروساز به وزارت صنعت می روند تا تصمیم نهایی این وزارت‌خانه را در خصوص سقف فروش خودرو در طرح وام ۲۵ میلیون تومانی جویا شوند.

جلسه ویژه خودرویی در وزارت صنعت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  تسنیم، از 18 آبان ماه طبق اعلام دولت و براساس توافق بانک مرکزی و وزارت صنعت پرداخت وام 25میلیون تومانی خودرو در نمایندگی‌های شرکت‌های خودروساز آغاز شد.

    در این طرح فروش، متقاضیان می‌توانند تا اردیبهشت سال 95 با مراجعه مستقیم به نمایندگی‌های مجاز نسبت به خرید دستگاه موردنظر اقدام کنند و بخشی از بهای دستگاه را به‌صورت نقد و مابقی را حداکثر تا 250‌میلیون ریال (که بیش از 80درصد بهای آن نباشد) در قبال عرضه اسناد تجاری ( اقساط حداکثر 84 ماه با احتساب سالانه 16درصد به‌صورت چک یا سفته) به نمایندگی مجاز پرداخت نمایند. در ادامه، خودروساز اسناد تجاری دریافتی از مشتریان را ظهر‌نویسی و به بانک‌های عامل عرضه می‌کند. بانک‌های عامل اسناد تجاری عرضه شده از سوی خودروساز را که سررسید آنها کمتر از چهار سال باشد، با نرخ 16درصد خریداری و مبلغ موردنظر را به حساب خودروساز واریز می‌کنند.

    در حال حاضر اجرای این طرح ششمین روز خود را پشت سر می گذارد و فروش شرکت‌های خودروساز هم از مرز 100 هزار دستگاه گذشته است. برخی مقامات مسئول معتقدند در این طرح فقط سقف فروش 100 هزار دستگاه خودرو پیش بینی شده و بانک مرکزی بیش از این رقم تعهدی را نمی پذیرد. در کنار این صحبت ها هنوز وزارت صنعت تصمیمی مبنی بر توقف فروش را به شرکت های خودروساز ابلاغ نکرده و آنها نیز مشغول فروش محصولات خود هستند.

    قرار است صبح امروز نمایندگان شرکت‌های خودروساز به وزارت صنعت رفته و تصمیم نهایی این وزارت‌خانه را جویا شوند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو