فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن قطعه سازان خبر داد

پیشنهاد خودروسازان به دولت برای فروش ۱۰۰ هزار خودرو دیگر با وام ۲۵ میلیونی

عصر خودرو- دبیر انجمن قطعه سازان با بیان این که استقبال مردم از وام ۲۵ میلیونی خودروسازان را غافلگیر کرد گفت: به دولت پیشنهاد شده است که ۱۰۰ هزار خودرو دیگر نیز با شرایط قبل به فروش برسد.

پیشنهاد خودروسازان به دولت برای فروش ۱۰۰ هزار خودرو دیگر با وام ۲۵ میلیونی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، محمدرضا نجفی منش  درباره بسته دولت برای رونق کسب و کار؛ اظهار کرد: بسته ای که دولت برای خروج از رکود آغاز کرده است خوب بوده اما حقیقتا انتظار چنین استقبالی را نداشتیم به طوری که استقبالی که از فاز اول آن در بخش خودرو به عمل آمد، خود خودرو سازن را نیز غافلگیر کرد.

    وی افزود: مسئولین و خودرو سازان این برآورد را داشتند که تقاضای دریافت خودرو ظرف چند ماه اتفاق می‌افتد اما مردم فهیم ما تشخیص دادند که که این راه،  راه خوبی است.

    رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران با بیان اینکه در سال‌های قبل حداقل 25 درصد فروش خودرو ما از طریق تسهیلات بانکی بود اما این طرح دو سال متوقف شد، ادامه داد: با برقراری دوباره تسهیلات این امرمانند فنر فشرده ای عمل کرد که یک دفعه باز و منجر به هجوم مردم به  نمایندگی های فروش می‌شود.

    دبیر انجمن قطعه سازان با اشاره به اینکه رشد اقتصادی کشور منفی است و ما نیازمند رشد اقتصادی هستیم، خاطر نشان کرد: رشد اقتصادی که در گذشته داشته ایم مرهون صنعت خودرو بوده است، بنابر این برای رونق دوباره تولید طرح هایی  به این شکل مناسب است، زیرا هم دولت، مردم و تولید کننده راضی هستند.

    نجفی منش گفت: به دولت پیشنهاد شده است که 100 هزار خودرو دیگر نیز با شرایط قبل به فروش برسد با این تفاوت برای تحویل خودرو ها در زمانی حداکثر یک ماه، در هر مرحله تنها 30 هزار خوردرو تحویل شود.

    کسادی مسکن به دلیل کاهش 30 درصدی قدرت خرید مردم
    وی تصریح کرد: مردم به خاطر کاهش قدرت خرید خود دیگر نمی توانند محصولات مانند خودرو و مسکن را خریداری کنند به همین منظور دولت با اعطای وام خرید به خوبی می‌تواند تقاضا را در این بخش ها تحریک کنند.

    نجفی منش گفت: در صورتی که با رشد منفی فعلی وارد سال آینده شویم خروج از آن برای دولت بسیار سخت خواهد بود.

    ماجرای عکس‌های منتشر شده از انبارهای خودروسازان
    وی با بیان اینکه بر خلاف مواردی که مطرح می شود، خودرو سازان ما ذخیره خودرو نداشته و به روز تولید می کنند، اظهار کرد: در مقطعی که فروش خودرو در کشور کاهش یافت خودرو سازان نیز تولید خود را از 100 هزار به 50 هزار خودرو کاهش دادند، به همین منظور قطعه سازان 40 هزار کارگر خود را تعدیل و از کار بی کار کردند.

    دبیر انجمن قطعه سازان با بیان اینکه مردم نیز باید به بیکاری نیرو‌های کار حساس باشند، گفت: در سال 92 سالانه 120 هزار خودرو در کشور تولید می شد که در صوت افزایش توان خرید مردم از طریق وام، می‌توان دوباره قدرت خرید مردم را افزایش داد و صنایع را از رکود خارج کرد.

    وی افزود: عکس هایی که از انبار خودرو سازی های ما در فضای مجازی منتشر شده  مربوط به یک خودروسازی بود که  6 هزار خودرو در انتظار تحویل داشت و در خودرو سازی دیگر نیز خودرو هایی بودند که به دلیل نرسیدن قطعه، منتظر تکمیل بودند.

    خودرو سازان انتظارات کیفی به‌حق مردم را بعد از تحریم‌ها برآورد می‌کنند

    نجفی منش در پاسخ به این سوال که آیا اجرای طرح فروش اقساطی خودرو و فروش خوب خودرو سازان، منجر به افزایش کیفیت خواهد شد یا خیر؟ گفت: کیفیت خودرو های ما خوب اما قدیمی است، زیرا 55 استاندارد برای تولید آنها رعایت می شود اما مردم ما طالب خودرو های جدیدتر هستند.
    وی در پایان اظهار کرد: با توجه به رفع تحریم ها خودروسازاان در حال تامین این نیاز به حق مردم هستند و خودرو ‌های جدیدی را وارد بازار می‌کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو