فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

ممنوعیت تردد تانکرهای یک جداره حمل قیر از ابتدای سال ۹۶

عصر خودرو- رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اعلام این که از ابتدای سال ۹۶ اجازه تردد به تانکرهای حمل قیر یک جداره را نمی دهیم، گفت: قرارداد کارخانه های تولید آسفالت بدون گواهینامه لغو می شود.

ممنوعیت تردد تانکرهای یک جداره حمل قیر از ابتدای سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، داوود کشاورزیان با اشاره به این که سال گذشته 10 میلیون تن قیر در جاده های کشور مصرف شد، افزود: همه  با موضوع روسازی آسفالت آشنا هستیم علی رغم این که سال به سال سرمایه  بیشتری برای این کار اختصاص می دهیم به لحاظ کیفیت روند بهبود را طی نکرده ایم.

    وی یادآور شد: مردم می گویند فلان راه را دهه 50 ساخته اند هنوز کیفیت خوبی دارد اما فلان راه را دو سال است که ساخته اند ولی کیفیت ندارد، خود ما هم این را قبول داریم.

    وی تصریح کرد: اگر مشکلاتی داریم که کارایی ما را کاهش می دهیم بیاییم دنبال یک سری ظرایف باشیم مقداری بی معنی است.

    وی  با تاکید بر آسیب شناسی مباحث کلان مدیریتی به کیفیت پایین جاده ها اشاره کرده و گفت: همن الان پیمانکارانی داریم که پر.ژه های آنها کیفیت قابل دارید، بحث اصلی در این باره اجرای مناسب است. هر کسی راه افتاده و کارخانه آسفالت راه انداخته و می گوید من پیمانکار آسفالت کار هستم.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: برای آن که گرفتار انحصار نشویم کارها را خُرد کرده ایم در همه زمینه ها یک شرکت صاحب نام و دارای برند بین المللی نداریم.

    رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با طرح این پرسش که آیا عوامل اجرایی و نظارت در این بخش ضعف دارند، افزود: امروز رتبه بندی پیمانکاران بر اساس کمیت است، هیچ مقوله کیفیت در انجام پیمانکاران دخیل نیست که کار را با چه کیفیتی انجام داده است.

    کشاورزیان با بیان این که موضوع کیفیت در نظام کیفی کشور خیلی جایی ندارد، بیان کرد: نظام مالی در کیفیت کارها تاثیر منفی دارد، همچنین نظام تضمین هم ایراد دارد و از هیچ پیمانکاری تضمین نمی خواهیم بین آنها فرق نمی گذاریم.

    وی با بیان این که سالانه حدود 20 میلیون تن آسفالت در راه های کشور پخش می کنیم، گفت: سالانه حدود 8 هزار میلیارد تومان برای نگهداری راه ها نیاز داریم، اما مجموع اعتبار سال گذشته سر جمع 50 درصد بود و امسال این اعتبار کاهش یافته است.

    وی با بیان این که بدهی ما به پیمانکاران افزایش یافته است، افزود: استفاده از تانکرهای دو جداره یکی از برنامه های سازمان راهداری است در این راستا از ابتدای سال 96 به هیچ وجه در پروژه های سازمان راهداری اجازه حمل قیر با تانکرهای یک جداره را نمی دهیم، از این کسانیکه در این بخش فعالیت می :نند باید در یکسال و اندی باقیمانده تانکرهای خود را دو جداره کنند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از لغو قرارداد کارخانه های تولید آسفالت بدون گواهینامه خبر داد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو