فونیکسریمکسبهتام

وعده‌های بی‌سرانجام برای ساخت بزرگراه قم - کهک

عصر خودرو- احداث یک مسیر بزرگراهی برای بخش کهک قم که روستاهای ییلاقی رادر خود جای داده، از وعده‌های قدیمی مدیران است که در طول سال‌ها عملی نشده است.

وعده‌های بی‌سرانجام برای ساخت بزرگراه قم - کهک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر،  وقتی شهر قم برخی از روزها جزو گرمترین شهرهای کشور است و در شرایطی که ریزگردها گردش‌های تابستانی داخل شهر را به آرزویی برای کودکان و نوجوانان تبدیل کرده، عجیب نیست اگر جاده‌های ییلاقی قم، در روزهای تعطیل و آخر هفته جایی برای سوزن انداختن نداشته باشد.

    مسیر قم - کهک یکی از این مسیرها است که اگر آخر هفته به آن سری بزنید احتمالا از شلوغی‌اش کلافه خواهید شد. با این حال این مسیر به وضوح ظرفیت مسافران کنونی را ندارد و هم به توسعه و تعریض نیاز دارد و هم به ایمن‌سازی و اصلاح هندسی در تقاطع‌ها.

    مدیران استان قم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره‌های مختلف وعده‌های متعددی را در رابطه با احداث این مسیر مطرح کرده‌اند که همچنان به نتیجه نرسیده و گاهی مطرح می‌شود که این مسیر در مقایسه با دیگر مسیرها خطرزا برای استان در اولویت نیست.

    طراحی 2 مسیر برای مسیر کهک به ورجان

    مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با اقداماتی که برای حل معضلات این مسیر انجام شده، می‌گوید: برای بهسازی مسیر کهک و ورجان مشاور انتخاب و 2 مسیر طراحی شده است.

    عباس فراهانی اظهار داشت: از میدان ورجان - پردیسان تا ورودی کهک مسیر به طول تقریبی سه و نیم کیلومتر اصلاح می‌شود که بخشی از زمین‌ها مربوط به آستانه است که هماهنگی لازم انجام گرفته و مابقی زمین‌ها نیز برای چهاردونگه است که با دهیاری سیرو و ورجان هماهنگی لازم انجام گرفته است.

    اصلاح این مسیر به بیش از پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که جزو پیشنهادات برای تأمین اعتبار بوده است

    وی با بیان اینکه برای اصلاح مسیر داخل ورجان با بنیاد مسکن جلساتی برگزار شده و هماهنگی لازم انجام گرفته است، گفت:‌ اصلاح این مسیر به بیش از پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که جزو پیشنهادات برای تأمین اعتبار بوده است.

    مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم بیان کرد: در صورتی که بحث تأمین اعتبار و تملکات برطرف شود، قیر برای آسفالت توسط وزارت راه و شهرسازی تأمین می‌شود.

    وی ادامه داد: پروژه ابتدا باید در استانداری مصوب شود و پس از تأمین اعتبار و ابلاغ اعتبار با آزادسازی مسیر و انتخاب پیمانکار اقدامات لازم برای اصلاح انجام می‌پذیرد.

    انحراف به چپ و واژگونی بیشترین دلیل تصادفات در محور کرج

    رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم هم با اشاره به مشکلاتی که این مسیر دارد بیان کرد: علت بیشتر تصادفات در محور کهک و ورجان انحراف به چپ و واژگونی بوده است که علت آن افزایش حجم ترافیک به ویژه در روزهای تعطیل و کم عرض بودن محور و همچنین نداشتن شانه خاکی است.

    سرهنگ اردشیر جمشیدی راد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: دو تیم پلیس در روزهای غیر تعطیل و 6 تیم در روزهای تعطیل در مسیر کهک حضور یافته و با تخلفات رانندگی برخورد می‌کنند.

    وی عنوان کرد: با توجه به اینکه بهترین نقطه خوش آب و هوای قم بخش کهک است لازم است که این مسیر دوبانده شود.

    رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم اظهار کرد: در روزهای جمعه در بخش کهک بار ترافیکی سنگینی را شاهد هستیم زیرا داخل بخش کهک کم‌عرض است و خودروهای بسیاری نیز برای خرید توقف می‌کنند که این امر برای پلیس نیز مشکلات بسیاری را فراهم می‌آورد.

    خط کشی و روکش آسفالت کل مسیر کهک انجام شده است

    از اقداماتی که می‌تواند موجب کمتر شدن خسارات مالی و جانی به مردم در این مسیر شود، بهسازی مسیر است که به گفته سرپرست راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قم در حال انجام است.

    داوود طلوعی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص بهسازی مسیر کهک بیان کرد: خط کشی و روکش آسفالت کل مسیر انجام شده که این امر در کاهش تصادفات نقش موثری داشته است زیرا چاله‌ها و خرابی‌های آسفالت جاده وجود ندارد.

    نزدیک به 2 و نیم میلیارد تومان برای بهسازی این مسیر هزینه شده است

    وی گفت: خط‌کشی مسیر کهک به صورت سه خطه از لنگرود به سمت شهر کهک انجام شده است.

    سرپرست راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قم افزود: نزدیک به 2 و نیم میلیارد تومان برای بهسازی این مسیر هزینه شده است.

    با توجه به خطراتی که این مسیر برای شهروندان دارد، جلسه ماه گذشته مجمع نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی تعریض این مسیر را در دستور کار خود قرار داده و باید دید آیا درخواست نمایندگان مجلس موجب پیگیری این موضوع خواهد شد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو