فونیکسریمکسبهتام

نظر مدیرعامل مترو درباره نصب درهای حفاظتی در ایستگاه‌ها

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در خصوص ضرورت نصب درهای حفاظتی در ایستگاههای مترو تهران گفت: مهمتر از هر وسیله حفاظتی برای جلوگیری از حادثه، آموزش شهروندان است که نقش تعیین کننده ای را ایفا می کند.

نظر مدیرعامل مترو درباره نصب درهای حفاظتی در ایستگاه‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محمد احمدی بافنده درباره اینکه آیا نصب درهای حفاظتی یک ضرورت است، اظهار کرد: مترو تهران بر اساس جی دی پی یکی از خطوط کم حادثه مترو جهان است به طوری که بررسی حوادث سقوط افراد در خطوط نسبت به جهان در حد صفر است.

    وی خاطر نشان کرد: این در حالی است که نصب درهای حفاظتی به نسبت جی دی پی باید در کشورهای که حوادث در آنها رقم قابل ملاحظه ای دارد لحاظ شود اما آمار نشان می دهد در  آلمان 714 نفر در سال 2011 خود را در حریم ریلی انداخته اند و اقدام به خودکشی کرده اند که بیشترین آمار خودکشی حریم ریلی است اما کمترین تعداد درهای حفاظتی هم در کشور آلمان نصب شده است.

    مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران خاطر نشان کرد: درهای های حفاظتی را می توان یکی از ابزارهایی دانست که می تواند در ایستگاه های پر ازدحام مانع از سقوط افراد به داخل حریم ریلی شود و این در حالیست که تا کنون هم موردی اتفاق نیفتاده که مسافری ، مسافر دیگر را هل داده و به داخل خطوط پرتاب کند و دوربین های سطوح ایستگاه ها نشان می دهد، این موارد در ایستگاه های مترو تهران وجود ندارد.

    وی افزود: اگر شورای اسلامی شهر تهران به این نتیجه برسد که نصب درهای حفاظتی یک ضرورت است و این موضوع تصویب شود، با پیش بینی اعتبار این درها نصب می شود.
    احمدی بافنده در خصوص سایر راه های هشداردهنده به مسافران برای جلوگیری از سقوط در حریم ریلی اظهار کرد: به طور مثال در حال حاضر در ایستگاه طالقانی حائل ترافیکی نصب شده است که یک هشدار برای مسافران نسبت به رعایت خط زرد باشد البته این نمونه نصب حائل دائمی نیست بلکه یک مدل است و در شهر استامبول هم در ایستگاه های مترو وجود داشته است.
    براساس گزارش تهران سما، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با تاکید بر اینکه عدد حوادث ریلی سقوط در حریم ریلی مترو کشور به نسبت دنیا عدد صفر است ، خاطر نشان کرد: آموزش نقش کلیدی ایفا می کند که مردم نسبت به رعایت خط زرد حساس باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو